Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Kaponiery jeszcze później?

Przemek Wałczyński
Przemek Wałczyński
kaponiera| remont kaponiery przed Euro 2012| euro 2012| lifting kaponiery| lifting| dorota wesołowska| uszczelnianie ronda kaponiera| ZDM| zarząd dróg miejskich|
kaponiera| remont kaponiery przed Euro 2012| euro 2012| lifting kaponiery| lifting| dorota wesołowska| uszczelnianie ronda kaponiera| ZDM| zarząd dróg miejskich| ZDM
Aż 25 mln zł więcej niż zakładano może kosztować przebudowa Kaponiery. To różnica między kosztorysem miasta, a najtańszą ofertą w przetargu.

Jeszcze tylko nieco ponad rok został do piłkarskich mistrzostw Euro 2012, i już wiadomo, że z wieloma planowanymi inwestycjami nie uda się zdążyć na czas. Jeszcze niedawno niezagrożona miała być przebudowa ronda Kaponiera, ale później zdecydowano się  podzielić inwestycję na dwa etapy i rozpocząć zasadniczą przebudowę dopiero po Euro, tłumacząc to koniecznością rozłożenia robót i uniknięcia paraliżu w tej części miasta. Wtedy bowiem równolegle miała trwać budowa trasy pestki do Dworca Zachodniego. Kiedy budowa się rozpocznie wciąż nie wiadomo, bo oferenci startujący w pierwszym przetargu zaproponowali ceny dużo wyższe niż szacunki miasta, i przetarg unieważniono. 

Teraz podoba sytuacja powtórzyła się przy otwarciu ofert na przebudowę Kaponiery.  Z pięciu nadesłanych ofert na remont ronda, najtańsza z nich przekracza przygotowany kosztorys inwestorski aż o 25 mln złotych.  Na razie nie wiadomo, czy w budżecie znajdą się dodatkowe pieniądze na ten cel. Zarząd Dróg Miejskich chciałby jak najszybciej rozpocząć przed Euro pierwszy etap prac, przebudowując ulicę Roosevelta.
Zasadnicza część remontu, która ma zacząć się już po mistrzostwach obejmie całe rondo Kaponiera wraz z podziemnymi przejściami.  Z powodu ich opłakanego stanu, wcześniej ZDM zapowiedział lifting, tak, żeby rondo nie straszyło  odwiedzających Poznań kibiców.

Zgodnie z warunkami przetargu ogłoszonego przez ZDM, przebudowa Kaponiery została podzielona na dwa etapy. W pierwszym zostaną wykonane roboty budowlane na odcinku od mostu Dworcowego do ronda Kaponiera, to znaczy zostaną wykonane prace niezbędne prac dla uruchomienia komunikacji tramwajowej i ruchu drogowego w pełnym zakresie w ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Dworcowego do Kaponiery i w ulicy Bukowskiej. Zostanie też wykonana konstrukcja wsporcza od skrzyżowania ulicy Roosevelta z ulicą Bukowską do Kaponiery, wybudowane perony na przystanku PST „Kaponiera” oraz wykonany remont mostu Uniwersyteckiego.

Czytaj także:
Kaponiera przejdzie lifting

To nie będzie remont, tylko lifting - jednak dzięki niemu, jak obiecuje Zarząd Dróg Miejskich, przejście podziemne pod Kaponierą będzie wyglądało ładnie i nie wystraszy kibiców, którzy przyjadą na Euro 2012.

Plakat musi śpiewać
8 maja - 24 lipca 2011 | Muzeum Narodowe w Poznaniu



emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto