PRZEBUDOWA - Przejście pod ulicą Dworcową do likwidacji, bo nie spełnia swojej roli?

Elżbieta Sobańska
– Przejście podziemne pod Dworcową powinno być zlikwidowane – twierdzi Owczarczak
– Przejście podziemne pod Dworcową powinno być zlikwidowane – twierdzi Owczarczak
Po przebudowie ronda ulica Roosevelta i rondo Kaponiera mają zyskać nowoczesne oblicze, ale zmiany nie dotyczą już terenu na ulicy Dworcowej, gdzie przechodnie – choć mają do dyspozycji przejście podziemne – przechodzą przez ulicę, bo tak jest krócej. Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” wnioskuje o poszerzenie opracowania projektu o teren przejścia.

– W obecnym kształcie to przejście nie spełnia swojej roli. Trudno przejść tędy matkom z wózkami czy osobom niepełnosprawnym – objaśnia Tomasz Owczarczak ze Stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania”. – Piesi często nie przestrzegają zakazu i przechodzą na drugą stronę ulicy, bo tak jest szybciej.

Do środy mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi dotyczące projektu przebudowy układu komunikacyjnego w obszarze ulicy Roosevelta, od mostu Teatralnego do mostu Dworcowego.

– To przejście podziemne przy ulicy Dworcowej nie wchodzi w zakres projektu koncepcyjnego – mówi Dorota Wesołowska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Projekt przewiduje duże zmiany w centrum miasta, w tym dodatkowe lewoskręty z mostu Dworcowego w Bukowską, a na samym rondzie podziemne przystanki PST. Także przejścia będą przystosowane do osób niepełnosprawnych. Do obiektu prowadzić będą windy i ruchome schody.

– Za to kilka metrów dalej będzie tak jak dawniej. A przecież przy niedużych nakładach moż-na przesunąć planowaną ścieżkę rowerową kilkanaście metrów na północ i zaprojektować przejście dla pieszych na Dworcowej, co zwiększyłoby bezpieczeństwo – uważa Owczarczak. – Można też zainstalować pulsujące światła przy przejściu.

Trzy lata temu przy wylocie z Dworcowej zamontowano barierki, aby ukrócić łamanie zakazu przechodzenia w niedozwolonym miejscu.
– To znacznie poprawiło sytuację. Od tego czasu mieliśmy tylko kilka kolizji, a wcześniej zdarzały się potrącenia pieszych, także ze skutkiem śmiertelnym – mówi Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki. – W tym miejscu ze względów bezpieczeństwa najlepszym rozwiązaniem jest przejście podziemne.

– Bezpieczeństwo jest istotne – przyznaje Owczarczak. – Nie można jednak stwarzać pieszym dodatkowych utrudnień. Ulica Dworcowa i tak ma stracić na znaczeniu po wybudowaniu dworca, więc ruch znacznie się zmniejszy. Miasto powinno sprawiać, aby centrum było bardziej przyjazne dla komunikacji publicznej. To są między innymi ograniczenia w ruchu do 30 kilometrów na godzinę czy właśnie ułatwienia dla pieszych i rowerzystów.

Flesz - posypały się mandaty, czy też popełniasz ten błąd?

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3