Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

PRZEBUDOWA - Przejście pod ulicą Dworcową do likwidacji, bo nie spełnia swojej roli?

Elżbieta Sobańska
– Przejście podziemne pod Dworcową powinno być zlikwidowane – twierdzi Owczarczak
– Przejście podziemne pod Dworcową powinno być zlikwidowane – twierdzi Owczarczak
Po przebudowie ronda ulica Roosevelta i rondo Kaponiera mają zyskać nowoczesne oblicze, ale zmiany nie dotyczą już terenu na ulicy Dworcowej, gdzie przechodnie – choć mają do dyspozycji przejście podziemne – przechodzą przez ulicę, bo tak jest krócej. Stowarzyszenie „Inwestycje dla Poznania” wnioskuje o poszerzenie opracowania projektu o teren przejścia.

– W obecnym kształcie to przejście nie spełnia swojej roli. Trudno przejść tędy matkom z wózkami czy osobom niepełnosprawnym – objaśnia Tomasz Owczarczak ze Stowarzyszenia „Inwestycje dla Poznania”. – Piesi często nie przestrzegają zakazu i przechodzą na drugą stronę ulicy, bo tak jest szybciej.

Do środy mieszkańcy mogli zgłaszać uwagi dotyczące projektu przebudowy układu komunikacyjnego w obszarze ulicy Roosevelta, od mostu Teatralnego do mostu Dworcowego.

– To przejście podziemne przy ulicy Dworcowej nie wchodzi w zakres projektu koncepcyjnego – mówi Dorota Wesołowska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Projekt przewiduje duże zmiany w centrum miasta, w tym dodatkowe lewoskręty z mostu Dworcowego w Bukowską, a na samym rondzie podziemne przystanki PST. Także przejścia będą przystosowane do osób niepełnosprawnych. Do obiektu prowadzić będą windy i ruchome schody.

– Za to kilka metrów dalej będzie tak jak dawniej. A przecież przy niedużych nakładach moż-na przesunąć planowaną ścieżkę rowerową kilkanaście metrów na północ i zaprojektować przejście dla pieszych na Dworcowej, co zwiększyłoby bezpieczeństwo – uważa Owczarczak. – Można też zainstalować pulsujące światła przy przejściu.

Trzy lata temu przy wylocie z Dworcowej zamontowano barierki, aby ukrócić łamanie zakazu przechodzenia w niedozwolonym miejscu.
– To znacznie poprawiło sytuację. Od tego czasu mieliśmy tylko kilka kolizji, a wcześniej zdarzały się potrącenia pieszych, także ze skutkiem śmiertelnym – mówi Józef Klimczewski, naczelnik poznańskiej drogówki. – W tym miejscu ze względów bezpieczeństwa najlepszym rozwiązaniem jest przejście podziemne.

– Bezpieczeństwo jest istotne – przyznaje Owczarczak. – Nie można jednak stwarzać pieszym dodatkowych utrudnień. Ulica Dworcowa i tak ma stracić na znaczeniu po wybudowaniu dworca, więc ruch znacznie się zmniejszy. Miasto powinno sprawiać, aby centrum było bardziej przyjazne dla komunikacji publicznej. To są między innymi ograniczenia w ruchu do 30 kilometrów na godzinę czy właśnie ułatwienia dla pieszych i rowerzystów.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto