Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przetarg na projekt wiaduktów na Lutyckiej i Golęcińskiej. Kiedy znikną szlabany na przejazdach kolejowych? [WIZUALIZACJE]

Bogna Kisiel
Bogna Kisiel
Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła.
Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła. PIM
Pod koniec 2023 roku powinna zakończyć się budowa bezkolizyjnych skrzyżowań Lutyckiej i Golęcińskiej w Poznaniu z linią kolejową nr 354 Poznań – Piła. Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie właśnie ogłosiła przetarg, który ma wyłonić projektanta wiaduktów. Dokumentacja projektowa ma być gotowa w połowie 2021 roku. Dlaczego tak długo będzie trwało jej opracowanie?

– Biuro projektowe ma nie tylko przygotować dokumentację, ale także uzyskać wszystkie niezbędne pozwolenia, w tym decyzje środowiskowe, uzgodnienia z koleją, które umożliwią rozpoczęcie robót budowlanych – tłumaczy Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta.

Powstaną nie tylko wiadukty drogowe nad linią kolejową Poznań – Piła. W ramach inwestycji zostaną również przebudowane ulice – Lutycka (od skrzyżowania z ulicą Strzeszyńską do Koszalińskiej) oraz Golęcińska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Podolańską do skrzyżowania z Koszalińską), a także Podolańska (od skrzyżowania z Wojska Polskiego i Golęcińską do skrzyżowania z Lutycką).

Czytaj także:

Ponadto przewiduje się przedłużenie Al. Solidarności (od ulicy Dojazd do Lutyckiej), ulicy Jasielskiej (od Lutyckiej do istniejącego fragmentu). Ma powstać również łącznik między Golęcińską i Lutycką, który umożliwi samochodom zjazd z ulicy Koszalińskiej w kierunku Lutyckiej. Na skrzyżowaniu ulic Koszalińskiej i Literackiej planuje się budowę ronda.

Na tym jednak nie koniec. Zaplanowano również przebudowę wiaduktu drogowego nad Lutycką, w ciągu ulicy Koszalińskiej.

W ramach tego zadania wybudowane zostaną dojazdy do posesji, nowe chodniki, a w rejonie Fortu VI a ma powstać ciąg pieszo-rowerowy (ewentualnie chodnik plus droga dla rowerów).

Biura projektowe zainteresowane startem w ogłoszonym przez PIM przetargu swoje oferty mogą składać do 15 października. To, które zostanie wyłonione w postępowaniu będzie miało 16 miesięcy (od momentu podpisania umowy) na wykonanie powierzonego mu zadania.

– Jaki będzie realizowany zakres inwestycji, w jakiej kolejności powstaną wiadukty, czy będą budowane jednocześnie, to wszystko zależy od możliwości finansowych miasta

– zastrzega prezydent Wiśniewski. I przypomina: – Rząd znacznie ogranicza finanse samorządom.

Realizacja tego przedsięwzięcia ma kluczowe znaczenie dla rozwoju tej części miasta. Jej mieszkańcy już teraz tracą mnóstwo czasu w gigantycznych korkach.

Zobacz także: Poznań: Na Strzeszynie chcą „drogi życia”. Manifestowali na sesji rady miasta

– Powstanie bezkolizyjnych przejazdów przez linię kolejową jest niezbędne z kilku powodów – twierdzi Wiśniewski. – Północno-zachodni Poznań dynamicznie się rozwija. Kolizja drogi z torami kolejowymi ogranicza przepustowość, a przecież zależy nam, aby w przyszłości częściej kursowały pociągi. Chcemy rozbudowywać Poznańską Kolej Metropolitalną.

Dzięki temu mniej samochodów spoza Poznania będzie wjeżdżać na teren miasta.

– Mieszkańcom Strzeszyna potrzebna jest „droga życia”, aby mogli bez stania przed zamkniętym szlabanem dojechać do szpitala i by pomoc medyczna mogła dotrzeć do nich na czas

– mówi Wiśniewski.

POLECAMY:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto