To pierwszy taki przystanek w Poznaniu. Ruch pieszy po stronie zachodniej ulicy odbywa się już arkadami. Przystanek tramwajowy przesunięto w kierunku ul. Fredry. Natomiast samochody kieruje się na torowisko tramwajowe.
MPK Poznań - rozkład jazdy
Podczas prac jezdnia zostanie podniesiona do poziomu przystanku, co ułatwi wejście do tramwaju. Podniesienie wpłynie też na bezpieczeństwo pasażerów, gdyż samochody będą zmuszone zwolnić przed przystankiem. Na podwyższoną jezdnię będą wjeżdżać na rampie. Specjalne wypukłe płytki kładzione wzdłuż peronu przystanku ułatwią poruszanie się osobom niewidomym.
Przy przebudowie Kaponiery pracuje 200 ludzi na dwie zmiany
Termin zakończenia inwestycji to koniec maja 2014 roku. Budowa przystanku "wiedeńskiego" kosztuje ok. 312 tysięcy.
Przystanek wiedeński to rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. W Polsce przystanki wiedeńskie są stosunkowo nowym rozwiązaniem. Inwestycje zrealizowano między innymi w Łodzi na ul. Piotrkowskiej, we Wrocławiu na ul. Glinianej i Piłsudskiego, w Krakowie na ul. Lubicz i Królewskiej, w Szczecinie na ul. Arkońskiej i Niemierzyńskiej oraz w Warszawie na ul. Kawęczyńskiej. |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?