Przy katedrze w Poznaniu kierowcy mają spore kłopoty z parkowaniem, ale sytuacja ma się poprawić

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Miejsca parkingowe wokół katedry są wyznaczane, część błędnych linii usunięto już z bruku
Miejsca parkingowe wokół katedry są wyznaczane, część błędnych linii usunięto już z bruku Waldemar Wylegalski
Udostępnij:
Od 2 listopada będzie działać Strefa Płatnego Parkowania na terenie Śródki, Ostrowa Tumskiego i Zagórza. Miasto wyznacza miejsca parkingowe, grodzi miejsca, w których parkowanie jest zabronione, stawia parkomaty. Ale nie wszystko idzie gładko…

Przed poznańską katedrą wymalowano linie wyznaczające miejsca parkingowe i określające zmiany w organizacji ruchu. Jednak ledwo się pojawiły… szybko zostały starte z kamiennych kostek. Kierowcy są zdezorientowani i nie wiedzą, gdzie mogą, a gdzie nie mogą parkować.

Część z nich łamie prawo i spotyka się z mandatami Straży Miejskiej. Nic dziwnego, że sytuacją związaną z miejscami parkingowymi żywo interesują się nasi Czytelnicy, a list jednego z nich, dr hab. med. Szczepana Cofty, naczelnego lekarza Szpitala Klinicznego Przemienienia Pańskiego publikowaliśmy kilka dni temu. Doktor Cofta pisał w nim o dziwnie wymalowanych liniach, słupkach i o kierowcach przyjeżdżających na nabożeństwa, którzy na przestrzeni z naturalnymi powierzchniami do parkowania trafiali na pułapkę w postaci miejsc zakazanych.

- Prace nad wyznaczaniem strefy płatnego parkowania na Śródce, Ostrowie Tumskim i Zagórzu postępują – informuje Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich. - Zakończyły się na Śródce i Ostrowie, a wykonawca ma do zrobienia tam jeszcze ostatnie poprawki. W najbliższych dniach będzie działał na Zagórzu. Ponadto trwa montaż fundamentów pod parkomaty. Pod koniec kolejnego tygodnia planowany jest już montaż parkomatów.

Parkomaty – 21 aparatów - będą na razie wyłączone, zaczną działać dopiero w listopadzie.

Strefa Parkowania w Poznaniu: Linie przy katedrze były wymalowane z błędem

Natomiast linie, które pojawiły się na bruku w rejonie katedry, były niewłaściwie wyznaczone.

- To był to błąd wykonawcy prac, dlatego musiały być usunięte – przyznaje Agata Kaniewska. - Nie było ich w projekcie nowej organizacji ruchu.

Samochód to dla wielu osób podstawowy środek transportu. Liczby przedstawiają sytuację z grudnia, 2021 roku i opracowane są na podstawie raportu Centralnej Ewidencji Pojazdów. Będziecie zdziwieni, jak starymi samochodami jeżdżą poznaniacy. Należy jednak podkreślić, że część zarejestrowanych w Poznaniu samochodów, jest leasingowana, co oznacza, że niekoniecznie na co dzień poruszają się ulicami stolicy Wielkopolski. 

Zobacz, czym jeżdżą poznaniacy -->

Czym jeżdżą poznaniacy? Tyle lat mają samochody mieszkańców ...

Problem z parkowaniem na Ostrowie Tumskim związany jest ze zbyt mała ilością miejsc, potrzebnych, gdy do katedry przyjeżdżają wierni na msze. Według Straży Miejskiej, kierowcy coraz częściej przestrzegają przepisów i przyglądają się pojawiającym się nowym oznaczeniom, by rozpoznać, gdzie można parkować. W efekcie ilość interwencji zmniejsza się.

- Problem z niewłaściwym parkowaniem w rejonie Katedry był spory, szczególnie w soboty, niedziele i święta – mówi Przemysław Piwecki ze Straży Miejskiej. - Był, gdyż po wprowadzeniu zmian w organizacji ruchu, odnotowujemy duży spadek w ilości interwencji.

Strefa Parkowania w Poznaniu: Zmiany w parkowaniu przy katedrze

Do zmian tych należy fizyczne uniemożliwianie parkowania w miejscach, gdzie do niedawna kierowcy parkowali, a w których parkowanie jest zabronione – np. na zakrętach. W sąsiedztwie katedry tam właśnie postawiono słupki, które po prostu uniemożliwiają blokowanie przejazdu i tym samym niwelują ryzyko otarć stojących wbrew przepisom samochodów. Ponadto wyznaczono miejsca parkingowe w ramach Strefy Płatnego Parkowania na ul. Cybińskiej, Filipińskiej, Ostrówek i na Ostrowie Tumskim. Niewiele różnią się od dotychczasowego układu, bo jedynie na ul. Ostrówek, gdzie jest za wąsko, by parkować po oby stronach, będzie można parkować tylko po jednej stronie ulicy. Na tej ostatniej ulicy kierowcy muszą się do tego przyzwyczaić...

- Obecnie mamy rejonu Ostrowa Tumskiego zgłoszenia, ale pojedyncze; ostatnio więcej interwencji odnotowujemy z ul. Ostrówek - tam po jednej stronie wprowadzono zakaz zatrzymywania się, a po drugiej SPP. Jednak nadal nie są to takie ilości interwencji jak dawniej – informuje Przemysław Piwecki.

Pozytywnym rozwiązaniem jest czasowe uchylenie zakazu parkowania przy ul. Lubrańskiego – jak przypomina Straż Miejska , wyznaczono tam miejsca parkingowe dostępne tylko w soboty, niedziele i święta.

Strefa Płatnego Parkowania na Śródce, Podwalu i Ostrowie Tumskim

Strefa Płatnego Parkowania obejmie obszar ograniczony od wschodu ulicą Podwale, od południa ulicą Wyszyńskiego do mostu Mieszka I, następnie rzeką Cybiną, kanałem Cybiny w kierunku południowym aż do połączenia z Wartą i od zachodu korytem Warty. Uruchomienie płatności za postój planowane jest na dzień 2 listopada br.: 1 listopada przypada święto, więc SPP nie będzie wówczas funkcjonować. Na terenie Śródki, Ostrowa Tumskiego i Zagórza trzeba będzie płacić od poniedziałku do piątku, od godz. 8.00 do 18.00. Pierwsza godzina postoju kosztować będzie 3,50 zł, druga 4,20 zł, a trzecia - 4,90 zł.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie