Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rada Społeczna do firm: bądźcie szczodrzy!

Filek
Filek
Do przeznaczania większej części zysku na cele społeczne postanowiła zachęcić właścicieli przedsiębiorstw Rada Społeczna przy Arcybiskupie Poznańskim.

W tym celu Rada Społeczna przy Arcybiskupie Poznańskim wystosowała oświadczenie, w którym pisze, że środki pieniężne jakie zdobywają firmy powinny być instrumentem wspierającym działalność społeczną, a nie tylko kolejnym zerem na ich koncie.

- Zysk nie powinien być jedynym celem - podkreślił prof. dr hab. Bohdan Gruchman, przewodniczący Rady Społecznej przy ABP.
- Chodzi nam przede wszystkich o zlikwidowanie nędzy. Droga ku temu jest taka, żeby dać ludziom, którzy nie mogą sobie dać radę wędkę. Trzeba im pomóc, żeby sami sobie nałowili ryb - dodał prof. dr hab Wojciech Łączkowski z Rady Społecznej.

Jak piszą członkowie rady w swoim oświadczeniu "jest to wyzwanie odnoszące się przede wszystkim do niezliczonych przedsiębiorstw i korporacji generujących zysk, na których opiera się gospodarka rynkowa i wolny rynek". Ich zdaniem dla sporej grupy przedsiębiorców działania społeczne są ważne tylko z powodu polepszenia wizerunku swojej marki i względów promocyjnych.

Rada przypomina też również o działaniu przedsiębiorstw "non-profit", które istnieją po to, aby pomagać ludziom w ciężkiej sytuacji życiowej. Takie firmy praktycznie nie istnieją w debacie o ekonomii społecznej, a są bardzo ważne dla rozmów o tym problemie.

- One wymagają jednak znacznie większej uwagi i zainteresowania oraz życzliwego wsparcia - powiedział ksiądz Maciej Szczepaniak.

Zobacz pełny tekst oświadczenia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto