Rails Girls to inicjatywa, która zrodziła się w 2010 roku w Finlandii. Szybko jednak swym zasięgiem ogarnęła cały świat. Celem spotkań jest wyposażenie kobiet w wiedzę i umiejętności, które pozwolą im rozwijać swoje pomysły i dodadzą energii do rozwoju w świecie nowych technologii. Dzięki temu możliwe będzie przełamanie stereotypu dotyczącego nieobecności kobiet w branży IT.
W dniach 6-7 września w M26 Lab odbyła się pierwsza poznańska edycja bezpłatnych warsztatów Rails Girls. 30 kobiet uczyło się tworzyć własne aplikacje przy użyciu Ruby on Rails. Pomagało im w tym 12 trenerów z Poznania, Krakowa i Berlina. Tym samym Poznań dołączył do listy ponad 70 miast, które organizowały warsztaty Rails Girls.
- Na poznańską edycję Rails Girls zgłosiło się 159 chętnych i to nie tylko z Poznania, ale też z Bydgoszczy, Szczecina, czy Berlina. Myślę, że tak wysokie zainteresowanie świadczy o potrzebie organizowania tego typu imprez dla kobiet – mówi Joanna Ignaczak, inicjatorka Rails Girls Poznań.
W trakcie dwudniowych warsztatów, 12 zespołów w pocie czoła tworzyło własne aplikacje. Udało im się m.in.: zbudować wirtualne biblioteczki do zapisywania przeczytanych książek, własne blogi, czy narzędzia do zapisywania swoich pomysłów.
- Dziewczyny były tak zaangażowane w pracę, że nawet podczas przerw na posiłki trudno było je oderwać od komputerów – mówi Joanna Ignaczak.
Programowanie to nie wszystko. Warsztaty dały też możliwość wysłuchania inspirujących prelekcji zaproszonych gości – przedstawicielek takich firm, jak: Cognifide, Technologia w Spódnicy, WebMuses, czy Netguru.
- Mamy nadzieję, że przygoda dziewczyn z Ruby on Rails nie zakończy się na warsztatach, a kontakty, które nawiązały w ich trakcie rozwiną się w obiecujące znajomości – mówi Ania Banaszek, jedna z organizatorek – Współpraca pomiędzy kobietami z różnych miast i państw to ważny element Rails Girls i chciałyśmy wpisać to również w ideę warsztatów w Poznaniu – dodaje.
Głównym sponsorem warsztatów była firma informatyczna Cognifide, która w oparciu o systemy zarządzania treścią tworzy zaawansowane technologicznie portale i serwisy internetowe znanych na całym świecie marek i firm.
- Bardzo się cieszymy, że mogliśmy zaangażować się w inicjatywę Rails Girls – nie tylko finansowo, ale i merytorycznie. Jednym z trenerów został nasz pracownik. – wyjaśnia Kinga Przepiórka, Head of HR w Cognifide – Obecnie w naszej firmie zatrudniamy 23 programistki. Mamy nadzieję, że m.in. dzięki takim przedsięwzięciom jak Rails Girls będzie ich w kolejnych latach coraz więcej.
Kliknij, aby obejrzeć wszystkie zdjęcia
Strefa Biznesu: Wypalenie zawodowe coraz większym wyzwaniem dla firm
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?