Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rekord Guinnessa na Facebooku nie został pobity

Redakcja
Co najmniej 377 005 - tyle razy w ciągu 24 godzin skomentowany ...
Co najmniej 377 005 - tyle razy w ciągu 24 godzin skomentowany ... Zbyszek Snusz
O godz. 13 zakończyła się próba pobicia rekordu Guinnessa w liczbie komentarzy na Facebooku. Do rekordu potrzeba było ich aż 377 005. Nie udało się.

Bicie rekordu rozpoczęło się w czwartek o godz. 13. "Centrum dowodzenia akcją" znajduje się w Concordii Design, gdzie kilkanaście osób przy komputerach kontroluje, co dzieje się na największym portalu społecznościowym.

- Mamy tutaj opiekę fundacji Guinnessa - wyjaśnia Joanna Wagner z Allegro. - Są nasi pracownicy i osoby, które monitorują i dokumentują to dla Guinnessa. W centrum będziemy cały dzień i całą noc.

Próba bicia rekordu zakończy się po 24 godzinach, o godz. 13 w piątek. Do tego czasu pod jednym z postów (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151014673373108set=a.308565483107.146054.169267498107&type=1&theater) musi pojawić się co najmniej 377 005 komentarzy.

- Po 45 minutach mieliśmy już 7 tysięcy komentarzy - informuje Joanna Wagner. O godz. 16 post był skomentowany blisko 20 tysięcy razy. Jednak aby rekord został pobity, komentarze muszą się pojawiać jeszcze częściej - średnio około 4 razy na sekundę.


Do akcji może się przyłączyć każdy użytkownik Facebooka. Warto poświęcić chwilę, bo organizatorom zależy nie tylko na rekordzie. Allegro zamierza zamienić komentarze w krople wody. Wirtualne krople napełnią później rzeczywiste butelki prawdziwą, czystą wodą, które zostaną wystawione na aukcje podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zgromadzone w ten sposób środki trafią na konto Fundacji WOŚP, ratując tym samym zdrowie i życie dzieci.

Aktualizacja. Piątek, 27 lipca, godz. 14:

Rekordu nie udało się pobić.
- Udało nam się zebrać 73 825 komentarzy, a nasz eko post widziało aż milion osób - mówi Joanna Wagner. - Społeczność Facebooka w Polsce procentowo okazała się być bardziej zaangażowana w bicie naszego rekordu niż społeczność obecnych rekordzistów w tej kategorii. Liczba użytkowników Facebooka w Indiach szacowana jest na ponad 45 milionów, podczas gdy w Polsce jest to zaledwie 8 milionów osób. Z porównania obu wyników (73 tysiące w stosunku do 377 tysięcy) można wnioskować, że zaangażowanie polskiej społeczności facebookowej było większe niż użytkowników w Indiach (odpowiednio 0,88 proc. w Polsce, 0,82 proc. w Indiach).

Uzbierane krople – komentarze napełnią 1000 butelek, które zostaną zlicytowane podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zasilając działania fundacji.

Aby zobaczyć więcej zdjęć, przejdź do galerii.

od 7 lat
Wideo

echodnia.eu W czerwcu wybory do Parlamentu Europejskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto