Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rekord Guinnessa na Facebooku nie został pobity

Redakcja
Co najmniej 377 005 - tyle razy w ciągu 24 godzin skomentowany ...
Co najmniej 377 005 - tyle razy w ciągu 24 godzin skomentowany ... Zbyszek Snusz
O godz. 13 zakończyła się próba pobicia rekordu Guinnessa w liczbie komentarzy na Facebooku. Do rekordu potrzeba było ich aż 377 005. Nie udało się.

Bicie rekordu rozpoczęło się w czwartek o godz. 13. "Centrum dowodzenia akcją" znajduje się w Concordii Design, gdzie kilkanaście osób przy komputerach kontroluje, co dzieje się na największym portalu społecznościowym.

- Mamy tutaj opiekę fundacji Guinnessa - wyjaśnia Joanna Wagner z Allegro. - Są nasi pracownicy i osoby, które monitorują i dokumentują to dla Guinnessa. W centrum będziemy cały dzień i całą noc.

Próba bicia rekordu zakończy się po 24 godzinach, o godz. 13 w piątek. Do tego czasu pod jednym z postów (https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151014673373108set=a.308565483107.146054.169267498107&type=1&theater) musi pojawić się co najmniej 377 005 komentarzy.

- Po 45 minutach mieliśmy już 7 tysięcy komentarzy - informuje Joanna Wagner. O godz. 16 post był skomentowany blisko 20 tysięcy razy. Jednak aby rekord został pobity, komentarze muszą się pojawiać jeszcze częściej - średnio około 4 razy na sekundę.


Do akcji może się przyłączyć każdy użytkownik Facebooka. Warto poświęcić chwilę, bo organizatorom zależy nie tylko na rekordzie. Allegro zamierza zamienić komentarze w krople wody. Wirtualne krople napełnią później rzeczywiste butelki prawdziwą, czystą wodą, które zostaną wystawione na aukcje podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Zgromadzone w ten sposób środki trafią na konto Fundacji WOŚP, ratując tym samym zdrowie i życie dzieci.

Aktualizacja. Piątek, 27 lipca, godz. 14:

Rekordu nie udało się pobić.
- Udało nam się zebrać 73 825 komentarzy, a nasz eko post widziało aż milion osób - mówi Joanna Wagner. - Społeczność Facebooka w Polsce procentowo okazała się być bardziej zaangażowana w bicie naszego rekordu niż społeczność obecnych rekordzistów w tej kategorii. Liczba użytkowników Facebooka w Indiach szacowana jest na ponad 45 milionów, podczas gdy w Polsce jest to zaledwie 8 milionów osób. Z porównania obu wyników (73 tysiące w stosunku do 377 tysięcy) można wnioskować, że zaangażowanie polskiej społeczności facebookowej było większe niż użytkowników w Indiach (odpowiednio 0,88 proc. w Polsce, 0,82 proc. w Indiach).

Uzbierane krople – komentarze napełnią 1000 butelek, które zostaną zlicytowane podczas finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, zasilając działania fundacji.

Aby zobaczyć więcej zdjęć, przejdź do galerii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto