Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rekordowa siódma edycja "Poznania za pół ceny" za nami. Turystyczne oblężenie Poznania na zdjęciach

Redakcja MM Poznań
Redakcja MM Poznań
Tysiące osób skorzystało z tegorocznej akcji. W niektórych hotelach zabrakło wolnych miejsc.

Blisko dwustu partnerów i atrakcji turystycznych czekało w tym roku na uczestników akcji. 3 i 4 maja w stolicy Wielkopolski tysiące osób odwiedzało muzea, restauracje, ale także zoo, palmiarnię, parki linowe, ścianę wspinaczkową, teatry czy galerie.

- W weekend punkt informacji turystycznej na Starym Rynku odwiedziło ponad trzy tysiące osób. To jeden z najlepszych wyników w skali roku – mówi Anna Smolarkiewicz, kierowniczka Centrum Informacji Miejskiej w Poznaniu.

Tradycyjnie dużym zainteresowaniem cieszyły się restauracje. Wysoka frekwencja nie ominęła także muzeów. - Odwiedziło nas pięciokrotnie więcej osób niż w dowolny inny weekend roku - mówi Szymon Zdziebłowski z Muzeum Archeologicznego.

Kliknij, żeby zobaczyć zdjęcia z 7. edycji "Poznania za pół ceny"

Blisko tysiąc osób dowiedziało się, jak wygląda proces produkcji rogala świętomarcińskiego. – Mieliśmy nadkomplety na wszystkich pokazach – opowiada Szymon Walter z Rogalowego Muzeum Poznania.

Rekord odwiedzin padł także na stadionie. - Jesteśmy zaskoczeni i bardzo zadowoleni. Przyszło ponad dwa tysiące gości. Musieliśmy skorzystać z pomocy dodatkowych przewodników - mówi Weronika Tadeusz, koordynator wycieczek po INEA Stadionie.

Blisko dwa tysiące osób zwiedzało także niedostępne na co dzień fortyfikacje z czasów I wojny światowej na poznańskiej Dębinie. Tyle samo osób zapisało się na wycieczki po Zamku Cesarskim. Oblężenie przeżywała otwarta z początkiem maja Brama Poznania.

W czasie akcji pracownicy Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego przeprowadzili tradycyjnie badania skuteczności akcji wśród partnerów i turystów. Oficjalne wyniku poznamy dopiero w czerwcu, ale już dziś ankieterzy potwierdzają, że w porównaniu z poprzednimi latami zanotowali dużo większy odsetek turystów, także zagranicznych, m.in. z Kanady.

Tę obserwację potwierdzają hotelarze, którzy także sprzedali znacznie więcej pokoi niż zwykle. – W ten weekend mieliśmy zajętych blisko 90% pokoi – mówi Piotr Fertikowski z hotelu HP Park. Wtóruje mu Magda Modrzycka z Soda hostel & apartments. – Sprzedaliśmy 100 procent pokoi. Goście byli bardzo zadowoleni i zaskoczenia Poznaniem. Deklarują chęć powrotu – opowiada.

- Tegoroczny sukces oraz liczba miast, które kopiują naszą poznańską inicjatywę zachęca nas do rozbudowania formuły w kolejnych latach – opowiada Jan Mazurczak z PLOT. – Jeszcze w maju zaczniemy promować kolejne wydarzenia bazujące na akcji Poznań za pół ceny, które będziemy organizować jeszcze w tym roku i które będą wspierać budowę atrakcyjnego dla turystów wizerunku weekendowego Poznania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto