Dworzec Letni położony przy ul. Dworcowej w Poznaniu wybudowany został jako luksusowy, prywatny dworzec dla cesarza Wilhelma II, który ze względów prestiżowych i bezpieczeństwa podróżował prywatnym pociągiem. Miejsce to ma szczególne znaczenie dla historii miasta i Wielkopolski. 26 grudnia 1918 roku na Dworzec Letni w Poznaniu przyjechał pociąg z Ignacym Paderewskim, którego pobyt w Poznaniu stał się bezpośrednią przyczyną wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
PKP SA Oddział Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu w połowie czerwca ogłosiły przetarg na wykonawcę robót budowlanych - remontu Dworca Letniego w Poznaniu.
Remont Dworca Letniego przewiduje odtworzenie pierwotnego kształtu budynku (m.in. odbudowę dachu). Wyremontowany zostanie dworzec oraz wiata peronowa. Prace obejmą: odtworzenie i wymiana konstrukcji i pokrycia dachowego budynku dworca, wymiana stolarki okiennej/drzwiowej, wykonanie instalacji, budowa małej architektury wokół dworca i wiaty, przebudowa peronu, wykonanie iluminacji świetlnej.
W wyznaczonym terminie, czyli do 28 czerwca 2010 do PKP SA wpłynęła jedna oferta. Teraz komisja przetargowa analizuje złożoną ofertę pod kątem zgodności z wymogami technicznymi i formalnymi. W ciągu najbliższych dni dyrektor Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami w Poznaniu podejmie decyzję finalizującą przetarg: jego unieważnienie, bądź udzielenie zamówienia firmie, która złożyła ofertę. PKP SA planuje rozpoczęcie prac remontowych na Dworcu Letnim w lipcu 2010 roku.
17, 18, 24, 25 lipca, Stary Rynek | 3 lipca 2010 - Malta |
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?