Podczas berlińskich targów Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna będzie zachęcać zwiedzających przede wszystkim do odwiedzenia Poznania w dniach 13-14 czerwca. Wtedy to w naszym mieście będzie trwała druga odsłona akcji „Poznań za pół ceny”, w ramach, której hotele, restauracje, muzea i inne punkty współpracujące z PLOT obniżą o połowę swoje ceny.
- Wszyscy, którzy zajrzą na nasze stoisko, otrzymają ulotkę z informacją o akcji „Poznań za pół ceny” – tłumaczy Jan Mazurczak, dyrektor biura Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
A chętnych do odwiedzenia poznańskiego stoiska nie powinno brakować, ponieważ podobnie jak przed rokiem będą na nim przez cały czas wypiekane rogale świętomarcińskie przez poznańskich cukierników, a apetyczny zapach przyciąga zwiedzających.
- Chcemy w ten sposób wypromować nie tylko Poznań, ale też obchody Imienin Ulicy 11 listopada w naszym mieście, a także same rogale, które są coraz bardziej znanym produktem – tłumaczy Mazurczak.
Oryginalnym pomysłem na promocję Poznania w Berlinie będą też gry miejskie. W Poznaniu odbyło się już trzynaście edycji zawodów przypominających podchody, w których uczestnicy, poruszając się po ciekawych zakątkach, rozwiązują zagadki a przy okazji poznają zabytki i historię stolicy Wielkopolski.
O tym, że gry miejskie to świetna zabawa doskonale wie redakcja i Użytkownicy portalu MM Poznań, bo od trzech edycji wystawiamy swoją wspólną drużynę (już wkrótce napiszemy o kolejnej edycji!). Gry dla turystów będą jednak nieco inne.
- Gry miejskie, w których biorą udział poznaniacy to cykliczne imprezy, w których rywalizuje naraz wiele zespołów. Od niedawna dostępne są też wersje gry dla turystów. Karty do gry można sobie ściągnąć z Internetu, wydrukować i wraz z grupą przyjaciół wybrać się w miasto i rozwiązywać napotykane zagadki, przy okazji poznając historię Poznania – tłumaczy organizator poznańskich gier miejskich, Szymon Dąbrowski.
Na razie można skorzystać z gier, które tematyką nawiązują do Powstania Wielkopolskiego, cesarzy, którzy przebywali w Poznaniu oraz historii Ostrowa Tumskiego i Śródki. Dwie z gier są dostępne w języku niemieckim, a jedna w angielskim. Liczba scenariuszy i wersji językowych ma być systematycznie rozbudowywana.
- Gry przetestowały osoby, które nie znają Poznania i bardzo im się podobało – zapewnia Dąbrowski.
Podobnie może być z turystami zza granicy, bo takiego nietypowego sposobu poznawania zwiedzanego miasta nie znajdą gdzie indziej.
- Nic mi nie wiadomo, żeby jakieś inne miasto promowało się w taki sposób. To produkt absolutnie unikatowy – wyjaśnia Jan Mazurczak.
Targi turystyczne w Berlinie potrwają do 15 marca. Odwiedzi je prawie 200 tysięcy zwiedzających.
Przeczytaj także: |
Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?