Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rowerowy Szczecin: To nie jest najkrótsza droga rowerowa, to potrzebny łącznik

Redakcja MM
Redakcja MM
Łącznik między ul. Sowińskiego a al. Piastów w Szczecinie
Łącznik między ul. Sowińskiego a al. Piastów w Szczecinie Sebastian Wołosz
Stowarzyszenie "Rowerowy Szczecin" chwali zastosowanie łącznika dla rowerzystów między ul. Sowińskiego a al. Piastów.

Marek Jaszczyński
[email protected]
W związku z wieloma publikacjami na temat łącznika rowerowego przy ulicy Sowińskiego cykliści zrzeszeni w Stowarzyszeniu „Rowerowy Szczecin” przedstawili stanowisko w tej sprawie.

– Na tej ulicy uspokojono ruch przez wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych oraz ograniczono prędkość do 30 km/h – pisze Artur Jamrozik ze stowarzyszenia. – Cieszy nas fakt dostrzegania przez Urząd Miasta potrzeby tworzenia takich rozwiązań w śródmieściu, szczególnie że w okolicy znajduje bardzo wiele szkół i wydziałów szczecińskich uczelni.

Zgodnie z dobrą praktyką, w takich miejscach jak ul. Sowińskiego nie zaleca się separowania ruchu rowerowego od ruchu ogólnego, ponieważ prędkość 30 km/h jest bezpieczna dla rowerzystów. Nie są wskazane osobne drogi dla rowerów, czy pasy ruchu dla rowerów.

Rowerzyści korzystają z ulicy na zasadach ogólnych. Jak uzasadniają rowerzyści zamknięcie przejazdu z al. Piastów na ul. Sowińskiego spowodowałoby konieczność dość znacznego nadrabiania drogi przez rowerzystów. Musieliby oni pokonać ponad kilometrowy odcinek al. Piastów do ul. Narutowicza, później z Narutowicza skręcić w ul. Głowackiego i dopiero wówczas dojechaliby do ul. Sowińskiego.

Większa część tej trasy to droga krajowa o bardzo dużym natężeniu ruchu, szczególnie aut ciężarowych. Inne rozwiązanie polegałoby na przejechaniu, bądź przejściu wspomnianego chodnika, co albo byłoby uciążliwe, albo niezgodne z prawem.

Wykonanie łącznika przedłużyło i połączyło ul. Sowińskiego z aleją Piastów, a zastosowanie łącznika rowerowego uważamy za bardzo dobre rozwiązanie, które jest logiczne, a samo promowanie ruchu rowerowego ma dla budżetu miasta ekonomiczne uzasadnienie.

To odpowiedź na zarzuty naszego Czytelnika, który pytał, czy jest sens budowy najkrótszej drogi dla rowerów w Szczecinie, a może i na świecie. Zarządca drogi tłumaczy, że to tylko łącznik między ulicami.

– Oto za co płacą mieszkańcy Szczecina – mówi internauta „tomi”. – Ścieżka rowerowa nie mająca celu ani zastosowania. Ulicę Sowińskiego dzieli chodnik do Alei Piastów, z żadnej strony nie ma drogi rowerowej a na łączeniu tych dwóch ulic zrobiono ścieżkę rowerowa.

Czytaj więcej: Najkrótsza droga rowerowa na świecie w Szczecinie? Nie, to potrzebny łącznik


od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na szczecin.naszemiasto.pl Nasze Miasto