"Nie ma chętnych na budowę nowego dworca PKP" jeszcze parę dni temu takie tytuły można było znaleźć w poznańskich mediach. Sprawdziliśmy - inwestorzy nie wycofują się.
- Trwają bezpośrednie rozmowy zmierzające do wyboru jednego inwestora - uspokaja Michał Wrzosek, rzecznik prasowy PKP S.A.
- Chcielibyśmy zdementować doniesienia, jakoby inwestorzy wycofywali się. Do końca roku wybierzemy jednego inwestora, który już w 2010 roku musi rozpocząć budowę - uzupełnia Barbara Leszczyńska z Biura Marketingu i Komunikacji Społecznej spółki. PKP rozmawia obecnie z dwoma potencjonalnymi inwestorami - Echo Investment i Konsorcjum HB Reavis Group.
Rolą partnera finansowego wyłonionego w rokowaniach jest finansowanie całej inwestycji, pod którą PKP S.A. wnosi grunt. Zgodnie z wymaganiami Miejskiego Konserwatora Zabytków należy bezwzględnie zachować historycznie ukształtowany układ przestrzenny z ulicą Dworcową oraz placem przed budynkiem Dworca Głównego
Teren przyszłego zintegrowanego centrum komunikacyjnego znajduje się w ścisłym centrum Poznania. Zajmuje około 16 ha i ograniczony jest umownymi granicami: od strony północnej – Mostem Dworcowym, od strony wschodniej tzw. Wolnymi Torami, od zachodniej ulicami Głogowską i Zachodnią, na styku dzielnic Łazarza i Wildy.
Zintegrowane Centrum Komunikacyjne będzie obejmowało nowy dworzec kolejowy, stanowiska dla autobusów oraz powierzchnie związane z działalnością komercyjną (m.in. centrum handlowe, centrum konferencyjno-biurowe, hotele, parkingi, część rekreacyjną). Część dworcowa ma zostać oddana do użytku jeszcze przed rozpoczęciem Euro 2012. Wybudowanie reszty, czyli części komercyjnej, będzie zależne od możliwości finansowych inwestora.
Wybierz najlepsze zdjęcia z Photo Day 3.0 |
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?