Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Skrzynka bez ulotek

WAL
Taką naklęjkę znajdziesz dziś w naszej gazecie. Fot. S. Siewior
Taką naklęjkę znajdziesz dziś w naszej gazecie. Fot. S. Siewior
Jeśli chcecie się pozbyć niechcianych listów reklamowych, wystarczy wziąć udział w akcji „Czysty Punkt". Naklejając na swoją skrzynkę pocztową nalepką dołączoną do dzisiejszego wydania Gazety ...

Jeśli chcecie się pozbyć niechcianych listów reklamowych,
wystarczy wziąć udział w akcji „Czysty Punkt".

Naklejając na swoją skrzynkę pocztową nalepką dołączoną do dzisiejszego wydania Gazety Poznańskiej pozbędziecie się problemu.

Naklej na drzwiach

„Czysty Punkt" to akcja zorganizowana przez Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i Federację Konsumentów, do której przyłączyła się również Gazeta Poznańska. Akcja ma chronić tych, którzy nie życzą sobie otrzymywania bezadresowych druków reklamowych. Wystarczy w miejscu, gdzie najczęściej pojawiają się ulotki - na drzwiach lub skrzynce pocztowej - umieścić odpowiednią nalepkę. Do końca tego roku ma zostać rozdanych ponad 2 miliony takich naklejek.

– „Czysty Punkt" to korzyści zarówno dla konsumentów, jak i firm oraz instytucji poważnie traktujących przesyłki masowe - twierdzą organizatorzy akcji, sami często stosujący takie metody docierania do klientów. Rozpoczęli akcję, bo nie chcą zasypywać listami tych, którzy sobie tego nie życzą - to nie tylko problem odbiorców, ale również firm nadawców, które ponoszą w związku z wysyłaniem ulotek koszty, a często narażają się na niechęć klientów.
Członkowie SMB uważają, że akcja może zapewnić konsumentom możliwość wyboru - kto chce otrzymywać ulotki może nie naklejać nalepki lub w każdej chwili ją usunąć. - W przypadku łamania woli klientów przez firmy reklamujące się za pośrednictwem druków bezadresowych, działanie takie można uznać za reklamę uciążliwą - mówi Longina Lewandowska-Borówka, rzecznik prasowy Federacji Konsumentów. Jeśli tak się stanie, trzeba zgłosić się do Federacji Konsumentów. – Wtedy my skontaktujemy się z tą firmą, która nie liczy się z wolą konsumenta. Możemy wymóc, żeby zaprzestała tej działalności. Jeżeli to nie przyniesie efektu, jako Federacja Konsumentów wystąpimy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który zmusi firmę do zaniechania takiej działalności - dodaje L. Lewandowska-Borówka.

Ty wybierasz

Organizatorzy akcji uważają: Konsumenci chętnie przeglądają dostarczane im pisemka reklamowe i ulotki, korzystają z zawartych w nich informacji. Takie zachowania to efekt podjętej decyzji, niekoniecznie skutkującej zakupem czy pójściem do restauracji, ale sam fakt, że przeglądamy druki reklamowe, a nie zirytowani wyrzucamy je od razu do kubła, świadczy o tym, że druki bezadresowe trafiły do tego konsumenta, do którego powinny trafić - uważa L. Lewandowska-Borówka.

Gdzie znajdziesz naklejkę

Naklejkę „Czysty Punkt" dołączamy do dzisiejszego wydania ,,Gazety Poznańskiej’’. Znajdziesz ją w Expressie lub w dodatku lokalnym. Można ją także otrzymać drogą korespondencyjną. W tym celu trzeba przysłać do siedziby SMB (Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego, ul. Francuska 34/4, 03-905 Warszawa) kopertę z dopiskiem „Czysty Punkt" zawierającą zaadresowaną kopertę zwrotną z naklejonym znaczkiem pocztowym.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto