W świecie transportu miejskiego, gdzie ekologia i innowacyjność stają się coraz ważniejsze, polska firma Solaris Bus & Coach z Bolechowa pod Poznaniem wyrusza na podbój Ameryki Północnej. Ostatnie ogłoszenie przetargu na 512 trolejbusów przez TransLink, miejskiego przewoźnika w Vancouver w Kanadzie, otwiera przed firmą nowe możliwości i szanse na ekspansję.
Solaris stawia na ekologiczny transport w Ameryce
Solaris Bus & Coach, znany producent autobusów z Polski, ma ambitne plany ekspansji na rynki amerykański i kanadyjski. Firma, która do tej pory wyprodukowała ponad 25 tysięcy pojazdów, zwraca uwagę na rosnące wymagania ekologiczne i technologiczne na tych rynkach. Mateusz Figaszewski z Solarisa podkreśla, że firma ma konkretne cele na najbliższe lata:
- Do 2026 roku chcemy już pierwsze autobusy zeroemisyjne dostarczyć w ilościach pilotażowych do amerykańskich lub kanadyjskich odbiorców - mówił w rozmowie z "Głosem Wielkopolskim".
Różnice w wymaganiach między rynkiem europejskim a północnoamerykańskim skłoniły firmę do rozpoczęcia prac nad nowym modelem autobusu, który spełniałby te specyficzne potrzeby. Warto dodać, że Solaris miał już okazję przetestować swój trolejbus Trollino 12 na ulicach Vancouver w Kanadzie, co może być znaczącym krokiem w kierunku zdobycia amerykańskiego i kanadyjskiego rynku.
Gigantyczny przetarg w Vancouver szansą dla Solarisa
Ogłoszenie przez TransLink, miejskiego przewoźnika w Vancouver, przetargu na dostawę 512 trolejbusów otwiera przed Solarisem ogromne możliwości. Przetarg ten jest nie tylko szansą na zwiększenie obecności firmy na rynku kanadyjskim, ale także na potwierdzenie jej pozycji jako lidera w produkcji ekologicznych pojazdów komunikacji miejskiej.
Podstawowe zamówienie dotyczy 107 trolejbusów 12-metrowych, identycznych z modelem Trollino, który został już przetestowany w Vancouver. Co więcej, przewoźnik ma opcję zamówienia dodatkowych 404 pojazdów, w tym 203 trolejbusów o długości 18 metrów. Zwycięzca przetargu, do którego oferty można zgłaszać do 30 lipca 2024 r., będzie miał za zadanie dostarczyć jeden trolejbus testowy wyposażony w baterie elektryczne, umożliwiające poruszanie się poza siecią trakcyjną.
Trolejbusy vs. autobusy elektryczne: decyzja Vancouver
Decyzja Vancouver o zainwestowaniu w nowe trolejbusy zamiast przejścia na autobusy elektryczne wynika z przeprowadzonej analizy kosztów i efektywności obu rozwiązań. Miasto, które może pochwalić się drugą co do wielkości siecią trolejbusową w Ameryce Północnej, zdecydowało się na modernizację i rozbudowę istniejącej floty.
Sieć trolejbusowa w Vancouver, działająca nieprzerwanie od 1948 roku, jest ważnym elementem miejskiego ekosystemu transportowego. Wprowadzenie nowych, bardziej ekologicznych i efektywnych trolejbusów pozwoli nie tylko na utrzymanie niskich kosztów funkcjonowania transportu publicznego, ale także na zwiększenie atrakcyjności i dostępności ekologicznych środków transportu dla mieszkańców miasta.
![od 7 lat](https://s-nsk.ppstatic.pl/assets/nsk/v1.221.5/images/video_restrictions/7.webp)
Gala Mistrzowie Motoryzacji 2024
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?