Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Stara Rzeźnia w Poznaniu z parkingiem i garażem na tysiąc aut? Mieszkańcy mają wątpliwości

Błażej Dąbkowski
Błażej Dąbkowski
W połowie ubiegłego roku do Wydziału Architektury i Urbanistyki wpłynął wniosek dewelopera Vastint Poland  o ustalenie warunków zabudowy dla budowy garażu podziemnego oraz parkingu naziemnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ulicy Garbary i Północnej (cały pas znajdujący się przed Starą Rzeźnią  rozpięty między ul. Grochowe Łąki i ul. Północną).
W połowie ubiegłego roku do Wydziału Architektury i Urbanistyki wpłynął wniosek dewelopera Vastint Poland o ustalenie warunków zabudowy dla budowy garażu podziemnego oraz parkingu naziemnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ulicy Garbary i Północnej (cały pas znajdujący się przed Starą Rzeźnią rozpięty między ul. Grochowe Łąki i ul. Północną). Łukasz Gdak
Niektórzy mieszkańcy Starego Miasta nie mają pewności, czy budowa naziemnego i podziemnego parkingu przed Starą Rzeźnią jest dobrym rozwiązaniem. Jak twierdzi Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący Rady Osiedla Stare Miasto, taka inwestycja może przynieść korzyść głównie podmiotowi prywatnemu.

W połowie ubiegłego roku do Wydziału Architektury i Urbanistyki wpłynął wniosek dewelopera Vastint Poland o ustalenie warunków zabudowy dla budowy garażu podziemnego oraz parkingu naziemnego wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ulicy Garbary i Północnej (cały pas znajdujący się przed Starą Rzeźnią rozpięty między ul. Grochowe Łąki i ul. Północną).

Przypomnijmy, że w kwietniu 2018 r. firma kupiła teren Starej Rzeźni, zapowiadając przekształcenie historycznego kwartału miasta w wielofunkcyjny obszar z miejscami do pracy, mieszkaniami oraz ogólnodostępną przestrzenią publiczną.

W październiku ubiegłego roku przedstawiciele dewelopera pojawili się na posiedzeniu Komisji Polityki Przestrzennej i Rewitalizacji Rady Miasta. Wtedy też przekazali radnym i mieszkańcom informacje, że w kompleksie ma powstać około 500 mieszkań, a także parking podziemny i naziemny na 1000 samochodów. Budowie tego ostatniego sprzeciwia się jednak Rada Osiedla Stare Miasto. Tomasz Dworek, wiceprzewodniczący RO zwraca uwagę, że zakorkowana dziś ulica Garbary wymaga szeroko zakrojonych działań rewitalizacyjnych.

Stara Rzeźnia w Poznaniu: Powstanie sala koncertowa i 500 mieszkań. Co jeszcze? Przestrzeń ma być terenem otwartym dla poznaniaków

– Dlatego, jak wynika to z wypowiedzi dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego, priorytetem będzie komunikacja publiczna - linia tramwajowa, której budowa wpłynie na zwężenie pasów ruchu, a tym samym przepustowości arterii - tłumaczy T. Dworek. Dodaje też, że przedstawiciele spółki Vastint publicznie deklarowali priorytet dla komunikacji publicznej.

Trwa głosowanie...

Czy przy Starej Rzeźni powinien powstać parking i garaż podziemny na tysiąc samochodów?

– Dyrektor Rafał Przybył stwierdził, że będą zachęcali swoich klientów do rezygnacji z auta, w związku z dobrym skomunikowaniem inwestycji. Tym samym plany budowy garażu podziemnego na gruntach publicznych w sąsiedztwie linii tramwajowej leżą w sprzeczności z założeniami rewitalizacyjnymi, a inwestycja służyć będzie przede wszystkim prywatnemu podmiotowi i nie leży w interesie mieszkańców – kontynuuje.

Ale to niejedyne wątpliwości radnych osiedlowych, którzy w związku z inwestycją obawiają się jeszcze większych niż obecnie korków. Jako przykład podają oni sytuację, jaka ma miejsce na drogach znajdujących się w pobliżu Centrum Handlowego Posnania. RO jest również zaniepokojone drzewami znajdującymi się na działkach przy Starej Rzeźni w pasie między ul. Grochowe Łąki i ul. Północną.

– W rejonie tym, zdominowanym przez projekty deweloperskie realizowane bez uchwalonych miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego występuje ogromny deficyt przestrzeni wspólnych, drzew i zieleni tym samym należy zachować i pielęgnować każde drzewo – podkreśla T. Dworek.

Kiedy parking powstanie? Nie wiadomo, jak podaje rzecznik urzędu miasta Joanna Żabierek, postępowanie o ustalenie warunków zabudowy zostało zawieszone 31 października przez sam Vastint. Z kolei na stronie internetowej urzędu miasta można znaleźć informację, że sprawa znajduje się „w toku”.

Sprawdź też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak globalne ocieplenie zmienia wakacyjne trendy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto