Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa płatnego parkowania, Warszawa. Poważne zmiany z końcem roku? Nowe strefy jeszcze we wrześniu

Przemysław Ziemichód
Przemysław Ziemichód
Maciej Jezierek
Strefa płatnego parkowania, Warszawa. Gdańsk, Wrocław czy Katowice zwiększają opłaty za parkowanie w mieście i poszerzają granice strefy płatnego parkowania. Wraz za nimi pójdzie niedługo Warszawa. Kiedy? Gdy tylko uda się przygotować nową organizację ruchu i zinwentaryzować miejsca postojowe.

Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego będzie droższa?

5 Września w życie wchodzą nowe przepisy odnośnie parkowania w miastach. Ustawa o drogach publicznych ma wyróżnić dwa rodzaje stref. W strefie płatnego parkowania godzina postoju będzie mogła wynosić maksymalnie 0,15 proc. minimalnego wynagrodzenia, czyli 3,37 zł. Jednak inaczej prezentuje się tzw. Śródmiejska Strefa Parkowania, gdzie opłaty mogą sięgnąć maksymalnie trzykrotności stawki strefy płatnego parkowania - czyli 3,37 razy 3, co oznacza ponad 10 złotych.

Mandat za strefę parkowania będzie wyższy

Więcej zapłacimy też za brak ważnego biletu z parkometru. Jeśli parkować będziemy bez uiszczenia opłaty, narażamy się na karę wysokości 225 zł, czyli 10 procent minimalnego wynagrodzenia - wynika z danych przytaczanych przez Rzeczpospolitą.

Nowa strefa parkowania i zakaz wjazdu do centrum

Co jeszcze się zmieni? Miasto planuje poszerzyć Strefę Płatnego Parkowania o kolejne obszary Pragi. Co więcej, wprowadzenie śródmiejskiej strefy parkowania oznacza, że w niektórych obszarach miasta parkowanie nie będzie zwolnione z opłat w okresie świątecznym i w weekendy. Czego jeszcze moglibyśmy się spodziewać w niedalekiej przyszłości? Jeśli czarny scenariusz się sprawdzi, zmiany nie zakończą się jedynie na podwyżkach. Ostatni rok przyniósł ożywioną debatę na temat zmian w strefie płatnego parkowania Warszawy. Wśród często pojawiających się propozycji były głównie te dotyczące wprowadzenia płatnego wjazdu do centrum (50 zł za jednorazowy wjazd).

Yellow Boxy. Warszawa ze specjalnymi skrzyżowaniami

Wśród pomysłów dotyczących organizacji ruchu postulowano min. wprowadzenia osobnych pasów dla kierowców podróżujących conajmniej z jednym pasażerem oraz tzw. yellow boxy, które z powodzeniem funkcjonują już w Szczecinie. To specjalne obszary na jezdni przez które możemy przejechać, ale na których nie możemy się zatrzymywać.

Yellow boxy, czyli żółte skrzyżowania w Warszawie? Radny przedstawia lek na korki w stolicy

Yellow box, czyli żółte skrzyżowanie lekiem na korki w Warsz...

Wśród pomysłów rozważanych dla stolicy, pojawiło się także rozwiązanie znane z Krakowa - Stref Czystego Transportu, czyli klastrów ulic zamkniętych dla ruchu samochodowego. Wjazd do strefy możliwy byłby jedynie dla pojazdów posiadających silniki elektryczne. Poniekąd takie rozwiązanie testowano przez jakiś czas na obszarze Krakowskiego Przedmieścia, gdzie przez kilka miesięcy wjechać mogli jedynie posiadacze aut z napędem hybrydowym i elektrycznym.


od 7 lat
Wideo

Jakie są wczesne objawy boreliozy?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto