- Strefa Tempo 30 w Poznaniu to większe bezpieczeństwo dla pieszych i udogodnienia dla rowerzystów. Mieszkańcom mniej doskwiera hałas, a funkcjonalność infrastruktury się poprawia - przekonuje ZDM.
Strefa Tempo 30 w Poznaniu - Wczoraj i dziś
Strefa Tempo 30 w Poznaniu od 1 lipca obejmuje objęła obszar między ulicami Solną, Świętym Marcinem, Alejami Marcinkowskiego i aleją Niepodległości.
Wkrótce nowe zasady zaczną obowiązywać na uliczkach w okolicy Starego Rynku, a także między Małymi Garbarami, ulicami Królowej Jadwigi, Garbary i Ratajczaka.
Strefa Tempo 30 w Poznaniu - Zgłoś propozycję!
Za pomocą internetowej mapy okolicy każdy może nanieść na plan swoje propozycje modernizacji.
Rada Osiedla Stare Miasto we współpracy z ZDM rozpoczęła prace nad projektem rozszerzonej strefy Tempo 30. O współpracę poproszono mieszkańców.
- Wskazujcie niewygodne i niebezpieczne miejsca, które doskwierają pieszym i rowerzystom. Chcemy poprawić ich warunki, nie zaś utrudnić jazdę kierowcom - zaznacza Jan Zujewicz z Rady Osiedla Stare Miasto.
Sugestie mieszkańców zostaną przedyskutowane z projektantami. - Przyda się poszerzenie chodnika na Stawnej, przy parkingu dla autokarów. Ulica jest szeroka, a dodatkowy metr chodnika bardzo się przyda - proponuje Patryk Kaczmarek, mieszkaniec Starego Miasta.
- Strefa Tempo 30 w Poznaniu to większe bezpieczeństwo dla pieszych i udogodnienia dla rowerzystów. Mieszkańcom mniej doskwiera hałas, a funkcjonalność infrastruktury się poprawia - przekonuje ZDM.
Internauci zgodnie twierdzą, że poprawę warunków dla pieszych zagwarantuje na przykład: przeniesienie miejsc parkingowych z chodników na jezdnię. W ten sposób strefa ma ulżyć pieszym na ulicach Wronieckiej, Dominikańskiej, Masztalerskiej, 23 Lutego, Garbarach, a także po zachodniej stronie ulicy Szkolnej.
- Potrzebujemy dodatkowego przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Garbary i Wielkiej - postulują mieszkańcy. - W miejscach, gdzie zakaz parkowania jest notorycznie łamany, powinny pojawić się stojaki na rowery. Skoro groźba blokady kierowcom nie jest straszna, wyegzekwujmy posłuszeństwo w inny sposób - piszą w internecie.
Do tej pory mieszkańcy nanieśli na mapę aż 30 propozycji zmian. Aby wziąć udział we wspólnym projektowaniu przyjaznego Poznania, należy odwiedzić profil Rady Osiedla Stare Miasto na Facebooku.
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?