Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Strefa Tempo 30 w Poznaniu - Zgłoś propozycje!

Klaudia Buchwald
Strefa Tempo 30 - Mieszkańcy proponują np. likwidację świateł na Podgórnej
Strefa Tempo 30 - Mieszkańcy proponują np. likwidację świateł na Podgórnej fot. Klaudia Buchwald
Strefa Tempo 30 w Poznaniu obowiązuje od miesiąca. Teraz Zarząd Dróg Miejskich przygotowuje się do rozszerzenia obszaru uspokojonego ruchu. Głos w dyskusji o tym, co powinno zmienić się w centrum, zabiorą także mieszkańcy.

- Strefa Tempo 30 w Poznaniu to większe bezpieczeństwo dla pieszych i udogodnienia dla rowerzystów. Mieszkańcom mniej doskwiera hałas, a funkcjonalność infrastruktury się poprawia - przekonuje ZDM.

Strefa Tempo 30 w Poznaniu - Wczoraj i dziś

Strefa Tempo 30 w Poznaniu od 1 lipca obejmuje objęła obszar między ulicami Solną, Świętym Marcinem, Alejami Marcinkowskiego i aleją Niepodległości.

Wkrótce nowe zasady zaczną obowiązywać na uliczkach w okolicy Starego Rynku, a także między Małymi Garbarami, ulicami Królowej Jadwigi, Garbary i Ratajczaka.

Strefa Tempo 30 w Poznaniu - Zgłoś propozycję!

Za pomocą internetowej mapy okolicy każdy może nanieść na plan swoje propozycje modernizacji.

Rada Osiedla Stare Miasto we współpracy z ZDM rozpoczęła prace nad projektem rozszerzonej strefy Tempo 30. O współpracę poproszono mieszkańców.

- Wskazujcie niewygodne i niebezpieczne miejsca, które doskwierają pieszym i rowerzystom. Chcemy poprawić ich warunki, nie zaś utrudnić jazdę kierowcom - zaznacza Jan Zujewicz z Rady Osiedla Stare Miasto.

Sugestie mieszkańców zostaną przedyskutowane z projektantami. - Przyda się poszerzenie chodnika na Stawnej, przy parkingu dla autokarów. Ulica jest szeroka, a dodatkowy metr chodnika bardzo się przyda - proponuje Patryk Kaczmarek, mieszkaniec Starego Miasta.

- Strefa Tempo 30 w Poznaniu to większe bezpieczeństwo dla pieszych i udogodnienia dla rowerzystów. Mieszkańcom mniej doskwiera hałas, a funkcjonalność infrastruktury się poprawia - przekonuje ZDM.

Internauci zgodnie twierdzą, że poprawę warunków dla pieszych zagwarantuje na przykład: przeniesienie miejsc parkingowych z chodników na jezdnię. W ten sposób strefa ma ulżyć pieszym na ulicach Wronieckiej, Dominikańskiej, Masztalerskiej, 23 Lutego, Garbarach, a także po zachodniej stronie ulicy Szkolnej.

- Potrzebujemy dodatkowego przejścia dla pieszych u zbiegu ulic Garbary i Wielkiej - postulują mieszkańcy. - W miejscach, gdzie zakaz parkowania jest notorycznie łamany, powinny pojawić się stojaki na rowery. Skoro groźba blokady kierowcom nie jest straszna, wyegzekwujmy posłuszeństwo w inny sposób - piszą w internecie.

Do tej pory mieszkańcy nanieśli na mapę aż 30 propozycji zmian. Aby wziąć udział we wspólnym projektowaniu przyjaznego Poznania, należy odwiedzić profil Rady Osiedla Stare Miasto na Facebooku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto