Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

System PEKA: można już aktywować transakcje internetowe

Justyna Bryske
Justyna Bryske
arch. eM
ZTM informuje, że można już aktywować transakcje wykonane przez internet i aktywować doładowanie tPortmonetki lub bilet zakupiony na stronie systemu PEKA.

tPortmonetka

W przypadku nieprawidłowego działania czytnika, uniemożliwiającego np. opłacenie przejazdu z tPortmonetki, trzeba skorzystać z innego czytnika. Z kolei doładowując tPortmonetkę lub kupując bilet przez Internet, aktywacji biletu lub doładowania tPortmonetki można dokonać 2 godziny od daty potwierdzenia operacji przez dostawcę usług elektronicznych - informuje Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

Także saldo tPortmonetki na koncie użytkownika na portalu www.peka.poznan.pl może nie uwzględniać transakcji za przejazdy z ostatnich 24 godzin. Aktualne saldo można sprawdzić w każdym kasowniku, Punkcie Obsługi Klienta oraz Punkcie Sprzedaży Biletów

ZTM przypomina, że tylko z konta tPortmonetki na karcie PEKA można opłacać przejazdy w transporcie publicznym. Ze środków wpłaconych na bankową aplikację płatniczą (ePortmonetkę) możemy korzystać w sklepach i punktach usługowych, natomiast nie w tramwajach i autobusach.

Reklamacje

W przypadku problemów wynikających z korzystania z tPortmonetki można zgłosić reklamację poprzez swoje konto na portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki wnioski i reklamacje) lub na e-mail: [email protected]. W reklamacji zgłaszanej na ten drugi adres lub inną drogą prosimy o podanie następujących informacji:

a)numer UID karty PEKA znajdujący się na rewersie karty (10 cyfrowy numer),
b) numer linii,
c) data i godzina przejazdu,
d) przystanek początkowy i końcowy podróży,
e) posiadane uprawnienie do ulg,
f) liczba naliczonych punktów PEKA,
g) oczekiwany zwrot punktów PEKA,
h) uzasadnienie reklamacji,
i) wskazanie czy opłata była wnoszona za reklamującego czy za współpasażerów

Stanowisko do aktywowania kart na dworcach: Sobieskiego, Rataje i na ul. Matejki

Od czwartku działają stanowiska do aktywowania kart oraz przyjmowania oświadczeń do uzyskania Biletu Metropolitalnego w Punktach Obsługi Klienta na Dworcu Rataje oraz Dworcu Sobieskiego. Od 4 lipca takie stanowisko pojawi się w POK ZTM przy ulicy Matejki 59.

- Zapraszamy do nich wszystkich właścicieli kart PEKA, którzy chcą złożyć powyższe oświadczenie lub mają jakikolwiek problem techniczny z kartą - informuje Bartosz Trzebiatowski z ZTM.

Jak sprawdzić czy mamy aktywną kartę PEKA? Można to zrobić na dwa sposoby:
1. Jeśli chcemy doładować kartę w jednym ze 117 punktów sprzedaży biletów i urządzenie nie „widzi” karty
2. Jeśli po naciśnięciu na wyświetlaczu czytnika w pojeździe lub w Punkcie Obsługi Klienta przycisku „stan karty” i przyłożeniu jej do czytnika nie pojawi się żaden komunikat lub „brak karty”

W najbliższą sobotę punkty ZTM będą czynne w godzinach od 8.00 do 20.00, a w niedzielę od 10.00 do 15.00. Wyjątkiem jest tu POK ZTM Junikowo, który z powodu choroby pracownika będzie w powyższych dniach zamknięty.

- Obsłużyliśmy około 12 tys. klientów i przyjęliśmy 2111 wniosków o wydanie karty. Przyjęliśmy 15,5 tys. oświadczeń do zakupu Biletu Metropolitalnego - dodaje Trzebiatowski.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto