PEKA Poznań to kopalnia absurdów!
Emerytka Barbara Deska nie jeździ zbyt często komunikacją miejską, dlatego postanowiła doładować tPortmonetkę za 50 zł. W przeciągu tygodnia jechała trzy razy tramwajem, a kwota na jej koncie zmalała do 1,90 zł. Jak to możliwe, skoro bilet miała ulgowy, a kartę przykładała do czytnika według wskazówek ZTM Poznań?
- Każdą taką sytuację musimy rozpatrzyć indywidualnie. Być może pasażerka nie przyłożyła karty, kiedy wysiadała z tramwaju? - zastanawia się Małgorzata Ratajczak z ZTM i radzi by w takich przypadkach złożyć reklamacje.
CZYTAJ: PEKA Poznań: Problemy w pierwszym tygodniu. Co zostało do naprawienia? [PODSUMOWANIE]
Również Krystyna Kupiec, mieszkanka Poznania, napotkała przeszkody w punkcie obsługi na ul. Matejki. Najpierw źle jej wbito ulgę na bilet metropolitalny, później z powodu remontów nie mogła kupić biletu na stałą trasę, którą jeździ do pracy.
- Chciałam kupić bilet na starą trasę siódemki, która wracała 12 lipca, ale z powodu zmiany oprogramowania usłyszałam, że jest to niemożliwe - opowiada wzburzona. Po wielu rozmowach z kierownictwem i telefonie do redakcji Głosu Wielkopolskiego, okazało się, że jednak można wbić na kartę PEKA bilet liniowy na dotychczasową trasę pani Krystyny.
- Zamiast biletu za 33 zł oferowano mi taki za 100 zł! Mimo to jestem bardzo wdzięczna kasjerce, która pomogła mi uporać się z problemem - opowiada Krystyna Kupiec.
POLECAMY TEŻ: PEKA Poznań - zobacz, jak korzystać z czytników!
Starsi pasażerowie komunikacji, czekający kilka godzin w kolejkach, narzekają również, że w punkcie przy rondzie Rataje toaleta jest płatna. "Przez ten czas, kiedy stałem w kolejce musiałem skorzystać z łazienki kilka razy, co wyniosło mnie dodatkowe 8 zł"- pisze nasz czytelnik.
Małgorzata Ratajczak podkreśla, że ten miesiąc jest przez ZTM traktowany jako edukacyjny, by nie tylko pasażerowie wdrożyli się w nowy system, ale również pracownicy punktów obsługi klienta. - Wciąż staramy się usprawnić nasz system, tak by nie było z nim problemów - tłumaczy.
PEKA Poznań - jak zgłosić reklamacje?
Wszyscy pasażerowie komunikacji miejskiej, którzy mieli problem z systemem PEKA mogą składać reklamacje osobiście i przez swoje konto w portalu www.peka.poznan.pl (za pośrednictwem zakładki wnioski i reklamacje) lub na e-mail: [email protected]. Reklamacje składane przez pasażerów są rozpatrywane w terminie 30 dni roboczych.
W składanej reklamacji należy podać: imię i naziwsko, 10-cyfrowy numer karty PEKA (znajdujący się na jej rewersie), datę i godzinę przejazdu, przystanek początkowy i końcowy, posiadane uprawnienie do ulgi, pełne uzasadnienie składanej reklamacji, oraz informacje czy opłata była wnoszona za reklamującego czy również za współpasażerów.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?