Film ma prostą fabułę i czytelną wymowę. Pokazuje jak piątka rozbawionych, młodych ludzi po zajęciu miejsc w samochodzie, śmieje się i pije... Chwile później nastrój diametralnie się zmienia. Kierowca wyjmuje rewolwer... Rozpoczyna się rosyjska ruletka. Jedna z pasażerek traci życie. Jej ciało ląduje w plastikowym worku. Na ekranie pojawia się pytanie: "Grasz?"
Zobacz też:
Policja w Poznaniu
Spot opublikowany został przez olsztyńskich policjantów między innymi w portalu YouTube.com. Stanowi zapowiedź kampanii promującej trzeźwość, skierowanej do internautów - młodych wiekiem i stażem kierowców oraz ich potencjalnych pasażerów.
- Wsiadając za kierownicę bierzemy odpowiedzialność za siebie i za innych - mówi mł. insp. Robert Zalewski Naczelnik Wydziału Ruchu Drogowego KWP w Olsztynie - nigdy nie miejmy złudzeń, jazda pod wpływem alkoholu nie może skończyć się dobrze.
- Decyzja o przejechaniu nawet kilkuset metrów z pijanym kierowcą jest jak gra w rosyjską ruletkę - zauważa Michał Bartoszewicz - reżyser spotu.
Policja wskazuje, że prawie co czwarty pijany sprawca wypadku za kierownicą to młody kierowca. Prawie co czwarty wypadek to „dzieło” młodych kierowców.
W ramach kampanii "Mój wybór - życie" młodzi kierowcy będą otrzymywać breloczki, kształtem przypominające nieśmiertelniki.
Skomentuj:
Szokujący spot policji: "Mój wybór – życie” [WIDEO]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?