Kładka pieszo-rowerowa miałaby powstać z zabytkowych przęseł rozebranego mostu kolejowego Poznań Starołęka.
Czytaj też:
- Ogromnie się cieszę, że dzięki zaangażowaniu i pracy tylu osób, udało się uratować cenny zabytek techniki z przełomu XIX i XX wieku. Elementy będą wykorzystanie nie tylko jako ozdobniki, ale w zgodzie z ich przeznaczeniem - mówi dla portalu poznan.pl Miejski Konserwator Zabytków Joanna Bielawska-Pałczyńska.
- Ta idea wpisuje się w strategię Miasta Poznania dotyczącą Warty - dodaje wiceprezydent Wiśniewski. - To nie tylko połączenie wschód-zachód, które zintegruje obszary, ale to połączenie historycznych terenów.
Dzięki kładce nad Wartą komunikacja między terenami Politechniki, Maltą, Chwaliszewem i Ostrowem Tumskim byłaby znacznie łatwiejsza, niż jest w tej chwili.
Termin oddania kładki nad Wartą do użytku planowany jest już za mniej więcej 3 lata.
Zobacz też:
Tak mogłaby wyglądać Warta w Poznaniu - niezwykłe wizualizacje!
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?