Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tak może wyglądać nowe centrum Poznania – zobaczcie wizualizacje

Zenon Zabawny
Zenon Zabawny
Władze Poznania proponują zamienić południową pierzeję placu ...
Władze Poznania proponują zamienić południową pierzeję placu ... UMP
Władze Poznania proponują zamienić południową pierzeję placu Wolności i ul. 27 Grudnia w deptaki i uruchomić linię tramwajową na ul. Ratajczaka.

Od kilku lat narasta problem wymierającego centrum Poznania – upadają tu kolejne sklepy i kawiarnie, a przy reprezentacyjnych ulicach otwierają się niemal wyłącznie placówki bankowe. Być może zmieni to kolejna po strefie Tempo 30 koncepcja ograniczenia ruchu w śródmieściu. Właśnie powstała koncepcja reorganizacji ruchu w ciągu ulic: plac Wolności – 27 Grudnia – Fredry.

- Koncepcja zakłada wyłączenie z tranzytowego ruchu samochodowego południowej pierzei placu Wolności i ul. 27 Grudnia – wyjaśnia dr Bartosz Kaźmierczak, jeden ze współautorów koncepcji. – Powstałaby na nich szeroka droga rowerowa i deptak, ale zachowane zostałoby torowisko tramwajowe. Na ulice mogliby wjeżdżać tylko mieszkańcy oraz w określonych godzinach samochody dostawcze tak jak jest to obecnie na ul. Półwiejskiej.

- Chcemy w ten sposób zwiększyć ruch pieszy w ścisłym centrum, który sprzyja integracji społecznej i pobudza handel i kulturę – dodaje Mirosław Kruszyński, wiceprezydent Poznania.

Reorganizacji uległyby też skrzyżowania ulic Mielżyńskiego/Gwarna/27 Grudnia/Fredry, Ratajczaka/3 Maja oraz fragmentu Al. Marcinkowskiego. 

Koncepcja zakłada także dyskutowaną od dawna linię tramwajową wzdłuż ul. Ratajczaka, która skróciłaby dojazd z Wildy do centrum Poznania i umożliwiła kolejne połączenia tramwajowe m.in. z ul. Fredry i Mielżyńskiego.

Kiedy można spodziewać się tak rewolucyjnych zmian?
- Na razie chcemy się dowiedzieć, czy poznaniacy w ogóle chcą takich zmian – mówi Ryszard Grobelny, prezydent Poznania. – Dlatego do końca stycznia będą trwały konsultacje społeczne w tej sprawie. Będziemy czekać na uwagi i opinie mieszkańców. Dopiero po zapoznaniu się z nimi powstanie harmonogram prac i wtedy dowiemy się, czy realizacja jest możliwa za 5 czy 7 lat.

Z projektem będzie można zapoznać się na stronie Zarządu Dróg Miejskich – www.zdm.poznan.pl.


Kliknij, aby obejrzeć wszystkie wizualizacje

A jak Wam się podobają takie plany zmian w centrum Poznania? Czekamy na Wasze komentarze pod artykułem.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto