Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów
4 z 11
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często...
fot. Jacek Babicz, zdjęcie ilustracyjne

Tak sklepy manipulują klientami - top 10 sztuczek marketingowych i trików psychologicznych [lista]

Umiejscowienie produktów w sklepie

Również rozkład produktów sklepie jest celowy. Często produkty pierwszej potrzeby umieszczone są tak, by droga do nich była jak najdłuższa. Klient, chcący kupić na przykład pieczywo, zmuszony jest do wędrówki pomiędzy regałami, co sprawia, że rośnie prawdopodobieństwo zakupu tego towaru, którego nie planował.

Sklepy często również robą "przemeblowania", czyli układają towary zupełnie inaczej niż zwykle. To również ma sprawić, by klient, który regularnie robi w danym sklepie zakupy, był zdezorientowany i pobłądził, szukając potrzebnych mu produktów. Im więcej czasu w sklepie, tym większe prawdopodobieństwo, że klient zrobi większe zakupy niż planował.

Zobacz również

Obchody Święta Pracy w Gdyni. „Naszym wyzwaniem jest godne życie ludzi pracy”

Obchody Święta Pracy w Gdyni. „Naszym wyzwaniem jest godne życie ludzi pracy”

Pięć opolskich restauracji wśród 100 najlepszych w kraju. Tu liczy się smak i klimat

Pięć opolskich restauracji wśród 100 najlepszych w kraju. Tu liczy się smak i klimat

Polecamy

Jak zamocować flagę przed domem i na balkonie? Sprawdź, gdzie powiesić flagę

Jak zamocować flagę przed domem i na balkonie? Sprawdź, gdzie powiesić flagę

Auta używane. Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Auta używane. Jak zabezpieczyć się przed klonem?

Niepozorne wygładzanie zmarszczek skończyło się... śmiertelną chorobą

Niepozorne wygładzanie zmarszczek skończyło się... śmiertelną chorobą