Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

TAŃSZY PRĄD - Vattenfall chce zająć miejsce Enei

Rafał Cieśla, Andrzej Janas
Szwedzki koncern energetyczny Vattenfall rozpoczyna walkę o klientów w Poznaniu i Wielkopolsce. Od poniedziałku przedstawiciele tej firmy będą namawiali mieszkańców do podpisania umowy na dostawę energii elektrycznej.

Szwedzki koncern energetyczny Vattenfall rozpoczyna walkę o klientów w Poznaniu i Wielkopolsce. Od poniedziałku przedstawiciele tej firmy będą namawiali mieszkańców do podpisania umowy na dostawę energii elektrycznej.

Od pierwszego lipca został uwolniony rynek energii elektrycznej w Polsce. Od tego czasu każdy z odbiorców może sam wybrać dystrybutora, który dostarczy prąd do jego domu.
Nowe przepisy na razie nie wpłynęły zdecydowanie na krajowy rynek dostawców energii. Teraz ma to się zmienić. Wyzwanie konkurentom rzucił Vattenfall, który opublikował ofertę skierowaną do odbiorców w całej Polsce. Koncern szczególną uwagę skupił jednak na Wielkopolsce. To właśnie w stolicy województwa zamierza zdobyć najwięcej klientów.
– Mam nadzieję, że osoby z całej Polski, w tym z Poznania, będą kupować od nas energię – stwierdził Torbjörn Wahlborg, prezes Vattenfallu.
Dzisiaj ruszy kampania reklamowa nowego dostawcy. Zostanie w niej wykorzystane radio i Internet. Wysłannicy Vattenfallu trafią też bezpośrednio do drzwi mieszkańców.
Koncern przygotował dla poznaniaków kilka specjalnych propozycji. Zainteresowani będą mogli zakupić energię, która w ponad 10 procentach została wyprodukowana ze źródeł odnawialnych.
– Tę ofertę stworzyliśmy po to, aby chronić środowisko naturalne – podkreślił Grzegorz Lot, dyrektor do spraw sprzedaży i marketingu firmy Vattenfall.
W Polsce koncern działa w Warszawie oraz na Górnym Śląsku, gdzie firma dostarcza energię elektryczną do ponad miliona gospodarstw domowych.
Konkurencji na rynku nie obawia się, przynajmniej na razie, dotychczasowy monopolista na wielkopolskim rynku – Enea.
– To jest dla nas szansa, a nie zagrożenie – mówi Marek Szymankiewicz z Enea. – Doświadczenie wyraźnie pokazuje, że jesteśmy konkurencyjni. To raczej inne spółki powinny obawiać się naszej ekspansji. Jesienią rusza program „Przyjazny rynek”. Zaoferujemy dotychczasowym i potencjalnym odbiorcom nowe taryfy. Będziemy walczyć o klientów nie tylko ceną, ale też poziomem usług. Będzie można zawrzeć z nami umowę przez Internet, kontaktować się telefonicznie przez całą dobę, przygotowujemy też atrakcyjny program lojalnościowy – podkreśla Szymankiewicz.
Enea to jedna z największych firm sektora elektroenergetycznego w Polsce, ma około 2,5 miliona klientów. Jej udział w sprzedaży na krajowym rynku wynosi ponad 15 procent. Spółka przygotowuje się do wejścia na giełdę. •

Jak zmienić dostawcę?

Obowiązujące od początku lipca przepisy umożliwiły wybór firmy, od której klienci mogą nabyć energię. W przypadku gdy osoba zamierza zmienić dostawcę, to musi wypowiedzieć dotychczasową umowę (rozwiązanie nastąpi wraz z ostatnim dniem następnego miesiąca). Później należy podpisać porozumienie z nowym dystrybutorem (można to zrobić także przez Internet). Na tej podstawie operator przesyła energię. Następuje to wraz z dniem rozwiązania starej umowy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto