Jak pisaliśmy prawie rok temu, markę ponownie w formie testowej, limitowanej edycji. Od sukcesu tego testu zależało, czy powróci na stałe. Obecnie 10,5 można nabyć w puszkach o pojemności 0,5 l dostępnych w czteropakach. Sprzedaż obejmuje wybrane sklepy.
Piwo 10,5 pojawiło się w sprzedaży w 1995 r. Dzięki dość oryginalnej reklamie szybko stało się niezwykle popularne zwłaszcza wśród najmłodszych konsumentów złotego trunku. W Poznaniu marka piwa została nawet sponsorem tytularnym ówczesnej drużyny koszykarzy, która występowała pod nazwą 10,5 Basket Club.
- Pomysł na przywrócenie tego piwa wziął się z obserwacji, że pokolenie dzisiejszych 30- i 40-latków tęskni do produktów ze swojej młodości, czyli takich marek jak Frugo, Romet czy buty Relaks – mówił w rozmowie z MM Poznań Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej. – Do nas też docierały pytania właśnie o piwo 10,5 i postanowiliśmy uczynić taki sentymentalny gest wobec tej grupy konsumentów.
Na razie wyprodukowano niewielką, testową ilość piwa, które można dostać tylko w wybranych sklepach w największych miastach Polski.
- To piwo robione według dokładnie takiej samej receptury, jak to, które sprzedawaliśmy w latach 90., czyli z ekstraktem 10,5 proc., od czego piwo wzięło nazwę – zapewnia rzecznik KP. – Także opakowanie ma identyczny wygląd, nie licząc dodania elementów, których wymaga od nas nowe prawo.
Piwo w Poznaniu można kupić m.in. w sklepie "Piwa świata" przy ul. Głogowskiej 115.
- Mamy je w sprzedaży od tygodnia, puszka kosztuje 3,99 zł - mówi pracująca tu pani Katarzyna. - Wielu klientów jest zaskoczonych i widząc stojące zgrzewki 10,5 mówi: "Wow! Wróciło?"
Zobaczcie reklamy piwa 10,5 z lat 90:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?