W myśl podpisanej z producentem umowy, tramino musi bezawaryjnie przejechać 30 dni z pasażerami. Dopiero potem nastąpi ostateczny odbiór
- Tramwaj kierowany będzie na różne linie - zapowiada Iwona Gajdzińska, rzeczniczka poznańskiego MPK. - Najpierw będą nim jeździć pasażerowie linii 14, potem przeznaczony zostanie do obsługi linii numer 6. Chodzi o to, by sprawdził się na różnych trasach. Ma to być swoisty poligon doświadczalny.
Tramwaj Solaris Tramino dla Poznania mierzy blisko 32 metry, jest wagonem przegubowym, pięcioczłonowym i niskopodłogowym. Oznacza to, że w jego wnętrzu na całej długości nie ma żadnych stopni. Pasażerowie będą mogli wygodnie wsiadać i wysiadać: szerokość podwójnych drzwi wynosi aż półtora metra i jest największa, jaką można obecnie spotkać w oferowanych na rynku tramwajach. Tramino może zabrać 229 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących. Podróż w komfortowych warunkach zapewniają wygodne siedzenia i klimatyzacja. W każdym tramwaju będą się też znajdowały dwa biletomaty.
Pierwsza seria nowoczesnych tramwajów, które wyprodukuje Solaris, miała wyruszyć na trasę już w połowie lipca, jednak o prawie miesiąc wydłużyły się bardzo drobiazgowe badania techniczne. Tramwaj dorobił sie już takze swojego spotu reklamowego:
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu w 2009 roku podpisało umowę z firmą Solaris na dostawę 45 niskopdłogowych tramwajów. Ostatnie zostaną przekazane MPK w marcu 2012 roku.
Czytaj także: |
Tramino będzie miał kolejne ulepszenia Pierwszy zielono-żółty tramwaj marki Tramino pojawi się na ulicach Poznania dopiero w połowie lipca. Zdecydowano się bowiem wprowadzić w nim kilka ulepszeń. |
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?