Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tramwaj nr 10 połączył Naramowice z pętlą Dębiec. Na otwarcie trasy przyszli zadowoleni mieszkańcy, prezydent zapowiada kolejny etap prac

Emilia Bromber
Emilia Bromber
Tramwaj na Naramowice wystartował! Linia nr 10 połączyła Naramowice z centrum Poznania i pętlą Dębiec.

Kolejne zdjęcie --->
Tramwaj na Naramowice wystartował! Linia nr 10 połączyła Naramowice z centrum Poznania i pętlą Dębiec. Kolejne zdjęcie --->Robert Woźniak
Po niecałych dwóch latach od rozpoczęcia robót budowlanych, w sobotę 23 kwietnia uruchomiony został długo wyczekiwany tramwaj na Naramowice. - Jesteśmy bardzo zadowolone. Wcześniej musiałyśmy iść daleko na autobus, a w naszym wieku jest już nam ciężko - mówią pani Urszula i Elżbieta z Naramowic.

Na oficjalnym otwarciu tramwaju na Naramowice licznie zjawili się zadowoleni mieszkańcy Naramowic, którzy cieszą się z nowego połączenia.

- Dzięki temu możemy sobie łatwo wyskoczyć do miasta. Tramwaj mamy pod blokiem, więc teraz do centrum będziemy jeździć częściej. Wcześniej musiałyśmy iść kawał drogi na Naramowicką - opowiadają pani Urszula i Elżbieta z Naramowic.

Zdjęcia z otwarcia trasy tramwaju na Naramowice:

Ale otwarcie nowej trasy przyciągnęło też mieszkańców innych części Poznania.

- Chciałem zobaczyć jak to wygląda. Przed chwilą jechałem tramwajem 33 - mówi Marcin Ulatowski, który mieszka na Starołęce.

W dzień otwarcia, oprócz tramwaju linii nr 10 kursującego między pętlą Dębiec a przystankiem końcowym Błażeja, dodatkowo można było przejechać się dwoma dodatkowymi liniami tramwajowymi - turystyczną nr 20 (od Wilczaka do Błażeja) i normalną nr 33 (z Naramowic do Starego Zoo).

Dla mieszkanek i mieszkańców przygotowano też poczęstunek. Był też tort, który kroił prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak, Justyna Litka, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji oraz Miejskich Michał Wójcik, dyrektor operacyjny Gülermak, wykonawcy inwestycji.

Jak zapowiedział Jacek Jaśkowiak, drugi etap inwestycji, czyli trasa tramwajowa łącząca pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary ma kosztować co najmniej 600 mln zł.

- Na koniec roku będziemy mieć plan funkcjonalno-użytkowy i zakładam, że przy determinacji i współpracy, również z radą miasta będziemy w stanie rozpocząć prace w ciągu dwóch lat - mówi Jacek Jaśkowiak.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto