Wielka przebudowa ul. Winogrady rozpoczęła się 29 września ubiegłego roku. Inwestycja, której koszt wyniósł ponad 100 milionów złotych oznaczała wymianę praktycznie całej infrastruktury drogowej. Zmieniono m.in. usytuowanie torowiska, które teraz znajduje się na środku ulicy, a samochody będą poruszać się dwoma jednokierunkowymi jezdniami wyłożonymi tzw. cichą nawierzchnią.
Wymieniono tory, sieć trakcyjną, nawierzchnię jezdni, wodociągi, kanały sanitarne i deszczowe. Ulica zyskała też nowe oświetlenie i zieleń,. Zostały też zainstalowane ekrany akustyczne, aby ruch był jak najmniej uciążliwy dla okolicznych mieszkańców.
Prace oznaczały sporą reorganizację w ruchu tramwajowym. Wyłączone Winogrady oznaczały, że żaden z tramwajów nie dojeżdżał na Wilczak oraz pętlę na Połabskiej. Na trasie do ul. Murawa kursował zastępczy autobus „Za tramwaj”.
Teraz po roku prac tramwaje nareszcie mogą wrócić na swoje trasy. Od poniedziałku 28 września tramwaje linii nr 3, 4 i 10 znów pojadą przez WInogrady. „Trójka” swoją trasę kończy na Wilczaku, a „czwórka” i „dziesiątka” na pętli przy ul. Połabskiej.
Inwestycja kosztowała ponad 100 milionów złotych.
Powrót na stałe trasy tramwajów oznacza, że likwidacji ulegnie linia autobusowa T „Za tramwaj”, a także przystanki autobusowe: Rondo Solidarności n/ż, Baraniaka n/ż, os. Pod Lipami (dla linii T w kierunku ul. Winogrady), oraz Murawa (początkowo-końcowy dla linii T).
Przywrócenie ruchu tramwajowego nie oznacza zakończenia prac na Winogradach. Do 30 listopada będą tu jeszcze prowadzone ostatnie roboty wykończeniowe związane z uruchomieniem sygnalizacji świetlnej, instalowaniem oznakowania i ostatnie prace brukarskie. Drogowcy znikną z Winograd zgodnie z zaplanowanym harmonogramem dopiero 30 listopada.
Rozkłady jazdy tramwajów obowiązujące od 28 września:
Linia nr 3
STAROŁĘKA - Zamenhofa - Królowej Jadwigi - Strzelecka - Podgórna – 27 Grudnia - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady – WILCZAK
Powrót: WILCZAK - … - Fredry – Gwarna – Św. Marcin – Podgórna - … - STAROŁĘKA.
Linia nr 4
STAROŁĘKA - Starołęcka - Zamenhofa - Jana Pawła II - rondo Śródka - Wyszyńskiego - Estkowskiego - 23 Lutego - Fredry - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Murawa - POŁABSKA.
Linia nr 10
DĘBIEC - 28 Czerwca 1956 r. - Wierzbięcice - most Dworcowy – rondo Kaponiera - Roosevelta - Pułaskiego - Winogrady - Murawa – POŁABSKA.
Zobacz relacje z przebiegu prac: |
Kolejny etap prac na Ul. Winogrady Rozpoczął się kolejny etap prac na remontowanej ul. Winogrady. Zobacz relacje foto. |
Winogrady: remont zgodnie z planem Nie jest straszna im zima ani deszcz, dzielnie walczą ze wszelkiego rodzaju sprzętem. Mowa o robotnikach remontujących poznańskie Winogrady. |
Mój Modny Poznań serwis specjalny | 7 CUDÓW POZNANIA Weź udział w plebiscycie | KONKURSY MM POZNAŃ sprawdź co możesz wygrać |
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?