Organizatorzy Transatlantyk Festival Poznań 2014 przykładają do formy artystycznej plakatu i jego symbolicznego wyrazu wyjątkową wagę.
Wśród autorów dotychczasowych plakatów znaleźli się wybitni ilustratorzy Tomasz Opasiński i Daniel Horowitz, a ich dzieła zdobywały laury na międzynarodowych konkursach plakatów. Tegoroczny zaprojektował współtwórca legendarnej Polskiej Szkoły Plakatu - Rosław Szaybo.
- Żyjemy w czasie przełomu, a to żąda od nas mocnych postaw. To bardzo trudne w dobie oportunizmu - mówi Jan A.P. Kaczmarek, rozwijając jednocześnie temat, który w sposób symboliczny porusza plakat tegorocznego festiwalu.
ZOBACZ TAKŻE: Plakat festiwalu Transatlantyk wśród najlepszych na świecie
Rosław Szaybo podszedł do projektu wyjątkowo odważnie, łącząc estetykę socrealizmu i postmodernizmu. Uderzająca jest prostota i siła emocjonalnego wyrazu tego plakatu. Nasycone, intensywne barwy kontrastują z postacią stojącego człowieka rozpościerającego ramiona w geście otwartości, a także odwagi, który staje się jednocześnie symbolem tego, do czego aspirujemy.
- Najważniejsze dziś są bowiem odwaga i światło, rozumiane różnorako, jako wewnętrzna energia, charyzma, wiara, potrzeba wolności, artystyczny geniusz, będące jednocześnie wartościami deficytowymi. Estetyka i temat plakatu wybrane zostały nieprzypadkowo. Obchodzimy 25-lecie naszej polskiej wolności. Chcemy ten okres celebrować i coraz lepiej rozumieć, a także pozbywając się piętna komunizmu, godzić się ze swoją przeszłością i czerpać z niej siłę do kontynuacji naszych dążeń, choć współczesność stawia trudne wyzwania - zaznaczają organizatorzy.
Jak Wam się podoba tegoroczny plakat?
Skomentuj:
Jak czytać kolory szlaków turystycznych?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?