Trasa na Franowo. Budują aż miło... [ZDJĘCIA]

Katarzyna Fertsch
Sprawdziliśmy, jak posuwają się prace na budowie trasy tramwajowej na Franowo.

Stawiają już ściany i kładą strop tunelu dla tramwajów. Kończą rozbiórkę wiaduktu Chartowo. Na samym Franowie powstaje kanalizacja deszczowa. Krótko mówiąc: robota idzie pełną parą. A to dopiero początek, bo już wkrótce rozpocznie się budowa pętli tramwajowej i nowej zajezdni.

Stary wiadukt Chartowo nie został jeszcze do końca rozebrany, a już rozpoczęto prace przy budowie nowego. To tu będzie się rozpoczynał ponadkilometrowy tunel, którym tramwaje pojadą na Franowo.

- Tunel już powstaje. Stawiamy ściany, wybieramy ziemię na kolejnych odcinkach, gdzieniegdzie pojawia się już strop - wyjaśnia Stanisław Leśniak, reprezentujący inżyniera kontraktu.

Jednocześnie trwają prace na drugim końcu nowej trasy, czyli w miejscu, gdzie powstaną pętla i zajezdnia. Budowa torowiska ruszy zaraz po zakończeniu montażu kanalizacji.

- Około 26 lipca wykonawca powinien wejść na plac budowy zajezdni. A na przełomie lipca i sierpnia zacznie powstawać podbudowa torowiska - dodaje Leśniak.
Wieści z placu budowy są bardzo optymistyczne. To jedna z niewielu inwestycji, które udało się uratować przed mistrzostwami Euro 2012. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

- A na niektórych odcinkach wręcz harmonogram wyprzedzają - twierdzi Sławomir Kożuch ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za realizację inwestycji.

Czytaj także: Ryszard Grobelny wizytował budowy na Franowie i Ostrowie Tumskim [ZDJĘCIA, WIDEO]

Budowa nowej trasy to także utrudnienia dla kierowców i mieszkańców. Od wtorku inaczej jeździmy ulicą Szwedzką (na niektórych odcinkach została ona zwężona do jednego pasa ruchu). Nieprzejezdny jest również rozbierany wiadukt Chartowo. Wraz z postępem prac wyłączane z ruchu będą kolejne ulice w tej części miasta.

Budowa nowego wiaduktu oraz tunelu dla tramwajów powinna zakończyć się jesienią (najpóźniej w listopadzie). Pozostałe prace, choćby układanie torowiska oraz montaż trakcji w tunelu, będzie można prowadzić zimą. Budowa nowej trasy pochłonie 270 mln zł. Ponad 100 mln zł dołoży Unia Europejska. Zajezdnia to wydatek kolejnych 200 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie