Trasa na Franowo. Budują aż miło... [ZDJĘCIA]

Katarzyna Fertsch
Sprawdziliśmy, jak posuwają się prace na budowie trasy tramwajowej na Franowo.

Stawiają już ściany i kładą strop tunelu dla tramwajów. Kończą rozbiórkę wiaduktu Chartowo. Na samym Franowie powstaje kanalizacja deszczowa. Krótko mówiąc: robota idzie pełną parą. A to dopiero początek, bo już wkrótce rozpocznie się budowa pętli tramwajowej i nowej zajezdni.

Stary wiadukt Chartowo nie został jeszcze do końca rozebrany, a już rozpoczęto prace przy budowie nowego. To tu będzie się rozpoczynał ponadkilometrowy tunel, którym tramwaje pojadą na Franowo.

- Tunel już powstaje. Stawiamy ściany, wybieramy ziemię na kolejnych odcinkach, gdzieniegdzie pojawia się już strop - wyjaśnia Stanisław Leśniak, reprezentujący inżyniera kontraktu.

Jednocześnie trwają prace na drugim końcu nowej trasy, czyli w miejscu, gdzie powstaną pętla i zajezdnia. Budowa torowiska ruszy zaraz po zakończeniu montażu kanalizacji.

- Około 26 lipca wykonawca powinien wejść na plac budowy zajezdni. A na przełomie lipca i sierpnia zacznie powstawać podbudowa torowiska - dodaje Leśniak.
Wieści z placu budowy są bardzo optymistyczne. To jedna z niewielu inwestycji, które udało się uratować przed mistrzostwami Euro 2012. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.

- A na niektórych odcinkach wręcz harmonogram wyprzedzają - twierdzi Sławomir Kożuch ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012, która odpowiada za realizację inwestycji.

Czytaj także: Ryszard Grobelny wizytował budowy na Franowie i Ostrowie Tumskim [ZDJĘCIA, WIDEO]

Budowa nowej trasy to także utrudnienia dla kierowców i mieszkańców. Od wtorku inaczej jeździmy ulicą Szwedzką (na niektórych odcinkach została ona zwężona do jednego pasa ruchu). Nieprzejezdny jest również rozbierany wiadukt Chartowo. Wraz z postępem prac wyłączane z ruchu będą kolejne ulice w tej części miasta.

Budowa nowego wiaduktu oraz tunelu dla tramwajów powinna zakończyć się jesienią (najpóźniej w listopadzie). Pozostałe prace, choćby układanie torowiska oraz montaż trakcji w tunelu, będzie można prowadzić zimą. Budowa nowej trasy pochłonie 270 mln zł. Ponad 100 mln zł dołoży Unia Europejska. Zajezdnia to wydatek kolejnych 200 mln zł.

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3