O przedłużeniu torów tramwajowych do Franowa mówiła się od wielu lat, ale dopiero przyznanie Poznaniowi Euro 2012 przyspieszyło tę inwestycję. Trasa ma przebiegać od węzła rozjazdowego na Osiedlu Lecha, wzdłuż Osiedla Rusa, dalej tunelem pod ulicami Kurlandzką i Szwedzką, pomiędzy terenami Centrum Handlowego M1 oraz IKEA do planowanej pętli tramwajowej Franowo.
Wraz z pętlą ma powstać również zajezdnia tramwajowa, która będzie umiejscowiona pomiędzy terenami Centrum Handlowego M1 i siedzibą Kompanii Piwowarskiej. Zajezdnia jest niezbędna m.in. ze względu na rozbudowę taboru tramwajowego w Poznaniu, dla kolejnych tramwajów zwyczajnie nie byłoby miejsca.
We wtorek wojewoda wielkopolski, Piotr Florek wydał pozwolenie na budowę trasy. W tej chwili toczy się postępowanie przetargowe I etap budowy, a planowany wybór wykonawcy robót przewidziano na przełom roku. Prace mają ruszyć na początku przyszłego roku i zakończyć w kwietniu 2012 r.
Całkowity szacunkowy koszt realizacji projektu to ponad 271 milionów zł, z czego kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi ponad 108 milionów zł. Budowa zajezdni pochłonie dodatkowe kilkadziesiąt milionów.
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?