Samo rondo jest w w dużej mierze przejezdne. Wyjątkiem jest jego południowo-zachodni fragment, który pokonać można teraz jednokierunkową ulicą Zwierzyniecką do Bukowskiej. Rozkopana jest Roosevelta oraz rozjazd w ulicę Bukowską. Trwają też prace remontowe przy infrastrukturze podziemnej.
Ulica Roosevelta ma być przejezdna już na przełomie kwietnia i maja przyszłego roku. Na obecnym placu budowy pojawią się trzy pasy ruchu w każdą stronę, droga rowerowa i dodatkowe dwa pasy lewoskrętu z ulicy Roosevelta w Bukowską. Wyremontowane zostaną także nawierzchnia jezdni oraz torowisko tramwajowe.
Drugi etap, już docelowo przebudowy samej Kaponiery (od Mostu Uniwersyteckiego do Mostu Teatralnego) potrwa do końca listopada 2013 r. Na czas Euro prace zostaną wstrzymane.
Celem inwestycji jest dostosowanie układu drogowego do potrzeb komunikacyjnych Poznania, w tym przygotowanie do przedłużenia trasy "Pestki" do dworca PKP, a w przyszłości umożliwienie uruchomienia trasy PST w kierunku ulicy Grunwaldzkiej. Koszt całej inwestycji to około 200 mln złotych.
Zobacz także: Trwa przebudowa skrzyżowania Bułgarskiej i Grunwaldzkiej [ZDJĘCIA]
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?