Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Twórcza szkoł@ marzeń

Marta86
Marta86
Świnia w ujęciu wielopłaszczyznowym, różne oblicza ziemniaka, fiat 126p... cabrio – to tylko niektóre z pomysłów finalistów projektu Twórczy Uczeń.

Projekt został przeprowadzony w ramach Programu e-Szkoła Wielkopolska i wzięło udział 75 szkół ( po jednym gimnazjum i liceum z każdego powiatu). Celem projektu był rozwój kompetencji uczniów, zwiększenie zainteresowania przedmiotami matematyczno – przyrodniczymi oraz wzrost aktywności i samodzielności uczniów.

Uczniowie biorący udział w projekcie mieli zajęcia pozalekcyjne od kwietnia do czerwca oraz od września do października – wtedy też realizowali swoje pomysły.
Partnerami całego przedsięwzięcia są Ogólnopolska Fundacja Edukacji Komputerowej i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

W całym przedsięwzięciu wzięło udział 4500 uczniów, a do jury konkursu napłynęło 375 projektów. Najlepsi z nich odebrali dziś nagrody w Auli UAM podczas uroczystego podsumowania projektu.  

- W XXI wieku trzeba stawiać na interdyscyplinarność, bo to jest motorem postępu – podkreślała wicemarszałek Krystyna Poślednia. - Marzymy o tym, aby można było kontynuować program i wdrożyć go chociaż w jednej szkole w gminie. Środki finansowe są, potencjał intelektualny też, trzeba to teraz połączyć.

Prof. dr hab. Stanisław Dylak, kierownik merytoryczny projektu podkreślał, że celem Twórczego Ucznia było stworzenie nie szkoły marzeń, ale szkoły realizującej te marzenia.
- Dzięki takim inicjatywom nauczyciel z mędrca na scenie zmienia się w doradcę, który pozwala na samodzielność uczniów - mówił. - We współczesnej szkole uczniowie nie pytają, kiedy była bitwa pod Grunwaldem, ale jak to było z tą bitwą. Trzeba zaufać uczniom i dać im trochę pola.

Podczas uroczystego wręczenia nagród nie zabrakło wzruszeń i podziękowań nauczycieli - opiekunów dla uczniów za zaangażowanie i wytrwałość. Bo też praca, którą wykonali gimnazjaliści i licealiści zasługuje na uznanie, jako że czego jak czego, ale kreatywności i pomysłowości w niej nie brakowało...

Ogólny aplauz wzbudził zespół uczniów, którzy zainteresowali się… świnią, i to na wielu płaszczyznach. Towarzyszyli zwierzęciu od narodzin aż do śmierci, odwiedzili rzeźnię a na końcu złożyli jej szkielet. Uczniowie podkreślali, że robili to dla innych np. licealiści z Jarocina, stwarzając system rejestracji i prezentacji obecności uczniów na lekcjach chcieli pomóc… nauczycielom. Świetnym podsumowaniem współpracy na płaszczyźnie nauczyciel - uczeń mogą być słowa opiekuna wyróżnionego projektu z Jarocina, Pawła Grzegorzewskiego.
– Dziękuję, że mogłem się z wami tyle nauczyć - powiedział wzruszony pedagog.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak postępować, aby chronić się przed bólami pleców

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto