Modernizacja Dworca Letniego przewiduje odtworzenie pierwotnego kształtu budynku (m.in. odbudowę dachu). Wyremontowany zostanie dworzec oraz wiata peronowa. Prace obejmą: odtworzenie i wymiana konstrukcji i pokrycia dachowego budynku dworca, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie instalacji wewnętrznych, budowę małej architektury wokół dworca i wiaty, przebudowę peronu, wykonanie iluminacji świetlnej.
Na ogłoszony w połowie czerwca przetarg wpłynęła jedna oferta – firmy Zakład Budowlano-Sztukatorski, Konserwacja Zabytków, Marian Domaniecki. Po jej przeanalizowaniu pod względem ekonomicznym, formalnym i zgodności z wymogami technicznymi, PKP SA podjęła decyzję o udzieleniu zamówienia oferentowi.
Przekazanie placu budowy wykonawcy nastąpi na przełomie sierpnia i września. Zaraz potem rozpoczną się prace. Zakończenie robót planowane jest na połowę 2011 roku.
Dworzec Letni położony przy ul. Dworcowej w Poznaniu wybudowany został jako luksusowy, prywatny dworzec dla cesarza Wilhelma II, który ze względów prestiżowych i bezpieczeństwa podróżował prywatnym pociągiem. Miejsce to ma szczególne znaczenie dla historii miasta i Wielkopolski. 26 grudnia 1918 roku na Dworzec Letni w Poznaniu przyjechał pociąg z Ignacym Paderewskim, którego pobyt w Poznaniu stał się bezpośrednią przyczyną wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
Wywiad z prezesem Jagiellonii Białystok Wojciechem Pertkiewiczem
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?