Jak podaje portal transport-publiczny.pl, oferty, jakie złożono w tym przetargu dotyczyły zbyt dużych kwot, przekraczających budżet miasta. Najtańsza oferta jest wyższa od możliwości budżetu o 28 mln złotych.
Przetarg na budowę około 750 metrów torowiska w ul. Ratajczaka (część linii, od ul. Św. Marcin do Niezłomnych) ogłoszono w lutym, termin składania ofert mijał 7 marca.
Poznań sam nie ma możliwości, by budować trasę – musi zapewnić finansowanie trwających już projektów komunikacyjnych, do tego przygotowuje się do remontu trasy Poznańskiego Szybkiego Tramwaju - liczy zatem na pomoc ze strony Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej.
- Dla miasta ważne było także to, czy jeśli resort nie będzie mógł teraz wspomóc projektu dodatkowymi środkami, to czy będzie możliwe, aby przesunąć zarezerwowane pieniądze na kolejną perspektywę unijną – zaznacza transport-publiczny.pl. - Trasa uzyskała bowiem znaczne dofinansowanie z funduszy europejskich, w kwocie około 60 milionów złotych.
Nie wiadomo jeszcze, jaki będzie ruch ze strony ministerstwa.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?