Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UOKiK nałożył karę na Telekomunikację Stacjonarną w wysokości ponad 320 tys. złotych. Spółka oszukiwała klientów – głównie seniorów…

AM
Pixabay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił nałożyć karę na Telekomunikację Stacjonarną w wysokości 326,4 tys. złotych za wprowadzanie konsumentów w błąd i stosowanie nieuczciwych metod pozyskiwania klientów. Nie jest to pierwsza kara, jaka została nałożona na spółkę.

- Otrzymaliśmy wiele skarg na Telekomunikację Stacjonarną, która za cel swoich praktyk obierała przede wszystkim seniorów. Nieetyczne i niedopuszczalne jest zdobywanie nowych klientów nieuczciwymi metodami, poprzez podszywanie się pod dotychczasowego operatora, do którego klienci mają już zaufanie. Zakwestionowaliśmy także bezprawne pobieranie niektórych opłat – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Telekomunikacja Stacjonarna kierowała ofertę głównie do seniorów. Średni wiek klientów wyliczony z ponad tysiąca zawartych umów to 71,5 roku.

Czytaj też: Poznańska Spółdzielnia Mieszkaniowa ostrzega przed oszustami grasującymi na Piątkowie

Jak dowiedział się UOKiK, agenci reprezentujący Telekomunikację Stacjonarną najczęściej przedstawiali ofertę telefonicznie, a potem wysyłali do klienta kuriera z umową do podpisania. Przedstawiciele spółki sugerowali konsumentom, że chodzi o korzystniejsze warunki umowy z dotychczasowym operatorem, a nie o zawarcie nowej umowy z inną firmą.

- Podpisałam z tą spółką umowę, ponieważ osoba przedstawiła się, że jest z Orange, w której mam abonament i zaproponował korzystniejsze warunki. Spytałam czy to Orange i pokazałam moje rachunki i ten pan potwierdził, że tak

– napisała w liście do UOKiK jedna z klientek.

Oprócz wprowadzania ich w błąd co do nazwy firmy i celu podpisania umowy, kurierzy często wbrew przepisom nie zostawiali im podpisanych dokumentów albo wręczali niekompletne, np. bez pierwszej strony z nazwą firmy czy bez wzoru odstąpienia od umowy. W efekcie wielu konsumentów o zmianie operatora dowiadywało się dopiero, gdy przychodził rachunek do zapłaty od nieznanej firmy. Bez dokumentów nie mogli też sprawdzić warunków umowy ani cennika.

Czytaj też: Uwaga na oszustów, którzy podszywają się pod pracowników wodociągów. Policja ostrzega przede wszystkim starszych mieszkańców Poznania

UOKiK uznał też, że spółka bezprawnie pobierała opłaty: aktywacyjną i wyrównawczą. Ostatecznie prezes UOKiK nakazał Telekomunikacji Stacjonarnej natychmiastowe zaprzestanie stosowania nieuczciwych praktyk. Nałożył też karę w wysokości 326,4 tys. zł. Decyzja nie jest prawomocna.

Jest to już druga kara w ciągu 7 miesięcy. W grudniu 2019 r. za UOKiK nałożył karę w wysokości 56 tysięcy złotych za stosowanie klauzul niedozwolonych dotyczyły one m.in. automatycznego przedłużania umów na 2 lata czy udzielania nieodwołalnych pełnomocnictw do przeniesienia numeru

Spółka Telekomunikacja Stacjonarna jest obecnie w likwidacji.

ZOBACZ TEŻ:

Sprawdź też:

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto