Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

UOKiK wydał decyzję ws. operatorów, którzy pobierali pieniądze za dodatkowe usługi. Orange, Play i Netia muszą zwrócić klientom pieniądze

OPRAC.: BKIJ
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy. Pixabay
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Tomasz Chróstny wydał decyzję w sprawie operatorów trzech sieci telefonicznych, którzy włączali dodatkowe usługi swoim klientom. Wszyscy konsumenci, którym zostały pobrane pieniądze za taką usługę, a nie wyrazili na to zgody, otrzymają zwrot pieniędzy.

Chodzi dokładnie o trzech operatorów sieci telefonicznych i komórkowych, którzy pobierali pieniądze za aktywację takiej usługi bez wyraźnej zgody swoich klientów: Orange, Play oraz Netia. Jak informuje UOKiK, dochodziło do tego wraz z zawarciem lub przedłużeniem umowy podczas rozmowy telefonicznej, w salonie lub przez internet.

- Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, włączenie dodatkowo płatnych usług musi się odbyć za wyraźną zgodą abonenta. Powinno do tego dojść najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy, a nie na samym końcu tego procesu. Tego obowiązku nie spełnia przekazanie informacji o włączeniu usług w umowie czy też o tym, że trzeba je dezaktywować - już po ustaleniu warunków

– mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

W przypadku Netii chodzi o następujące usługi:

  • „Bezpieczny Internet 2”,
  • „Bezpieczny Smartfon”,
  • „Identyfikacja Numeru”,
  • „Pakiet HBO HD”,
  • „GigaNagrywarka Standard”,
  • „GigaNagrywarka Maxi”.

W przypadku Orange Polska chodzi o:

  • „Halo Granie”,
  • „Cyber Tarcza”,
  • „Nawigacja Orange”,
  • „Orange Smart Care”,
  • „Gdzie jest Dziecko”,
  • „Bezpieczny Internet”,
  • „Internet mobilny z zapasowym pakietem danych na konto”.

W przypadku P4 (Play) chodzi o:

  • „Muzyka na czekanie”,
  • „Ochrona internetu”,
  • „Play NOW usługi dodatkowe TV”,
  • „Pakiet 50 min/50 sms/mms do wszystkich”,
  • „Bezpieczny internet”,
  • „Nielimitowane połączenia na numery stacjonarne”,
  • „Nielimitowane sms/mms do wszystkich sieci”,
  • „100 minut do innych sieci komórkowych”,
  • „200 minut do innych sieci komórkowych”.

Netia, Orange i P4 zmienią swoje praktyki i zrekompensują konsumentom poniesione straty (decyzje wobec Netii oraz Orange Polska są prawomocne, a wobec P4 nie). Decyzje dotyczą obecnych i byłych abonentów.

Źródło: UOKiK

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto