Urząd ustalił, że Reader's Digest żąda zapłaty za dostarczone produkty, których konsumenci nie zamawiali, grożąc jednocześnie windykacją należności. Zgodnie z prawem przedsiębiorcy nie mogą tego robić, a takie postępowanie jest określane mianem agresywnej praktyki rynkowej.
Ponadto UOKiK uznał, że wydawnictwo nie dość jasno informowało klientów o zamiarze zawarcia umowy.
Chodzi o przesyłki, z których wynikało, że potencjalni klienci mogą wziąć udział w loterii z wysokimi wygranymi, zaś informacja o tym, że twierdząca odpowiedź oznacza jednocześnie zgodę na zakup książki zajmowała nieproporcjonalnie mało miejsca i była niejednoznaczna.
Więcej informacji na stronie Głosu Wielkopolskiego
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?