Buspasy, czyli wydzielone części jezdni, po których mogą jeździć autobusy, a czasem również taksówki, powstaną tam, gdzie wydzielenie części jezdni nie spowoduje jeszcze większych zatorów. Wybrane zostały ulice, na których istnieją pasy mało używane przez samochody osobowe.
Zastępca dyrektora Zarządu Dróg Miejskich, Tadeusz Nawalaniec, wskazuje, że takim miejscem jest dojazd ul. Warszawską do ronda Śródka. – Po prawej stronie znajduje się pas do skrętu w prawo. Jest on niemal nieużywany przez kierowców – tłumaczy Tadeusz Nawalaniec.
Buspas, który tam powstanie, zostanie później przedłużony za skrzyżowanie z ul. Świętego Michała, gdzie jest wyznaczony pas do jazdy lokalnej. Zmiany będą wprowadzone również na Drodze Dębińskiej i ul. Garbary. Na Garbarach buspas ma powstać w okolicach Wielkopolskiego Centrum Onkologii. Będzie znajdował się po prawej stronie jezdni. Następnie autobusy mają wjeżdżać na torowisko tramwajowe i jechać na wprost lub w stronę Ronda Rataje).
Bardziej przyjazne autobusom ma być też ulice Kościelne i Nad Wierzbakiem. Zlikwidowany został buspas na ul. Pułaskiego (pomiędzy ul. Libelta a Nowowiejskiego). Na tym tym odcinku stworzona zostanie trasa dla rowerzystów.
- Wyznaczanie buspasów na ulicach, zwłaszcza tych, które często bywają zakorkowane, ma bezpośredni wpływ na ułatwienie przejazdu autobusów, a co się z tym wiąże – na punktualność pojazdów – przekonuje Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?