Na trwający miesiąc stolica przygotowała kampanię pt. „Zobaczcie Warszawę, którą lubicie”. Na tą okazję stworzono billboardy oraz citylighty ze zdjęciami Warszawy. Pojawiły się one nie tylko w Poznaniu, ale też w innych ośmiu regionach, m.in. Śląsku, w Krakowie i w Trójmieście. Każdy z plakatów okraszony jest nieco zabawnym komentarzem. Hasło dla Krakowa brzmi – „Kto się czubi, ten się lubi”, dla Białegostoku – „Stolica da się lubić, od wschodu do zachodu”, a dla Warszawy – „Z wzajemnością”.
Motyw pojawiający się na zdjęciu ma zbliżyć stolicę do innych miast. 87 plakatów umieszczonych w Poznaniu przedstawia widok Pałacu Kultury i Nauki. Czyżby miał się on kojarzyć z Centrum Kultury Zamek? Na pierwszym planie znajdują się Indianie. Prawdopodobnie Poznań to taki polski Dziki Zachód. Hasło promocyjne powstało na zasadzie skojarzenia i brzmi „Stolica godna poznania”. Z plakatu dowiadujemy się także, ilu mieszkańców danego miasta jest dumnych ze stolicy. Według zamieszczonej na poznańskim plakacie informacji, dumnych z Warszawy jest 69 proc. z nas.
Według zapowiedzi warszawskiego Urzędu Miasta, w lutym plakaty znikną z miast. Ale po mniej więcej dwóch miesiącach oglądać będziemy zapewne rodzimą reklamę. Jak podaje radio Merkury, agencja reklamowa Just oraz Instytut Konkurencyjnej Ekonomii Regionów pracują nad kampanią promocyjną Poznania, w myśl której miasto ma być przedstawione jako „potencjał Wschodu w zachodnim stylu”.
Teraz pozostaje ocenić, jak poznaniakom przypada do gustu promocja Warszawy. A czy podoba się ona Użytkownikom portalu MM Poznań?
Nowi ministrowie w rządzie Donalda Tuska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?