W czasie wtorkowej konferencji rozpoczynającej warsztaty, praktycy, zarówno z dziedziny projektowania, jak i produkcji, a także przedstawiciele firm specjalizujących się w sprzedaży lokalnych produktów spożywczych rozpatrywali różne aspekty rynkowego sukcesu. Jego podstawą jest sam dobry produkt żywnościowy - to nie ulegało wątpliwości dla Waldemara Sopolińskiego, właściciela firmy Noris, która jako pierwsza wprowadziła na rynek mrożone grzyby. Jednak doskonały produkt to tylko punkt wyjścia.
- Musieliśmy przekonać polskich konsumentów do grzybów w tej właśnie formie - podkreśla Sopoliński. - Wymagało to zarówno zabiegów, jak i czasu.
Czytaj także: Smaki Regionów. Królowała ekologiczna żywność [ZDJĘCIA]
Jednak zdaniem dr Marzeny Wolińskiej z Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu równie ważne jak sama żywność jest jej serwowanie. Globalizacja sprzyja przyjmowaniu wzorów rodem z innych kultur i także większej otwartości na nowe smaki. To szansa dla produktów lokalnych , zwłaszcza że wśród wymagających odbiorców te nawiązujące do obcych kultur uchodzą za nobilitujące. O ile w Polsce za szczególnie stylowe są uważane naczynia nawiązujące do wzorów japońskich, o tyle w Azji europejskie szkło i porcelana są tym, co określa status właściciela.
W promocji lokalnych produktów nie mniejszą rolę odgrywają opakowania. Oprócz funkcji praktycznej pełnią one także funkcje komunikacyjne i wizerunkowe. Między innymi ich projektowaniu są poświęcone warsztaty, które potrwają do jutra.
Najważniejsze informacje z Poznania - zamów nasz newsletter
echodnia.eu Świętokrzyskie tulipany
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?