Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Poznaniu wzrósł ruch ciężarówek. Lekarstwem może być montaż wag

Robert Domżał
Wysoki koszt przejazdu na A2 spowodował, że w Poznaniu bardzo wzrósł ruch ciężkich aut
Wysoki koszt przejazdu na A2 spowodował, że w Poznaniu bardzo wzrósł ruch ciężkich aut Marek Zakrzewski
Mieszkańcy narzekają, taksówkarze psioczą, a przez Poznań przetaczają się karawany TIR-ów.

- Mieszkam w Koziegłowach. TIR-y tarasują skrzyżowania. Wjeżdżają na nie nawet, jeśli nie mają pewności, że na zielonym świetle zdążą z nich zjechać - mówi Tomasz Kieździcki, taksówkarz.

- Tracimy klientów, bo ci chcą mieć taksówkę w trzy, góra pięć minut, a nam dojazd zajmuje do 20 minut. Spalamy więcej paliwa - mówi. Mieszkańcy Wilczego Młyna skazani są na tkwienie w korkach po kilka razy dziennie. TIR-y stojące w korkach od mostu Lecha po rondo Obornickie blokują (przed skrzyżowaniem z Naramowicką) prawy pas służący tym, którzy chcą dostać się do Naramowic. Korki, które kierowcy ciężarówek widzą z mostu na Warcie sprawiają, że uciekają na ulicę Serbską.

Zobacz także: Problem rowerzystów jeżdżących ul. Roosevelta

- TIR-y szukają skrótu, ale przed skrętem na moście Lecha jest od 1997 roku znak ograniczający tonaż pojazdów, jakie mogą wjechać do miasta i jest on powtórzony przy ulicy Piątkowskiej. Nie wolno im więc jechać Serbską - mówi Tomasz Libich z Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu.

Jak twierdzą kierujący ciężarówkami, na pokonanie odcinka od skrzyżowania Lechickiej z Umultowską a rondem Obornickim potrzebują 35 minut. Przejazd przez miasto drugą ramą zajmuje im do dwóch godzin. A uciekają z A2 z powodu drożyzny.

- Nawet jeśli samochód spala więcej paliwa w korkach, to i tak przejazd drogą numer 92 kosztuje mniej, niż opłaty na A2 - mówi Przemysław Słoński, kierowca ciężarówki z okolic Konina.

- Nie mamy prawa zakazać przejazdu drogą krajową przebiegającą przez miasto - wyjaśnia T. Libich. Zdaniem drogowców egzekwowaniem zakazu wjazdu do miasta muszą zająć się policjanci oraz Inspekcja Transportu Drogowego.

- Nie postawię na każdym skrzyżowaniu inspektora. Główne drogi kontrolujemy na dwie zmiany - mówi Sławomir Nastał, naczelnik wydziału inspekcji WITD w Poznaniu. W lipcu skontrolowali oni w Wielkopolsce 693 pojazdy, wystawili 224 decyzje administracyjne, z których 130 dotyczyło braku opłat za przejazd. Łącznie nałożone na przewoźników kary i mandaty dla kierowców przekroczyły milion złotych.

- Gdzie na Serbskiej czy Alejach Solidarności policjanci mają bezpiecznie zatrzymać TIR-a? - retorycznie pyta Józef Klimczewski, naczelnik wydziału ruchu drogowego KM Policji w Poznaniu.

Michał Beim z Instytutu Geografii Społeczno-Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej UAM doradza montaż wag na tych ulicach, na których TIR-ów być nie powinno. Zainstalowanie nie będzie tanie, ale remont dróg jest kosztowniejszy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto