Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukt był w fatalnym stanie, stąd decyzja o jego rozbiórce

Katarzyna Fertsch
Tylko do 12 czerwca samochody, autobusy i tramwaje mogą jeździć wiaduktem Chartowo. Później zostanie on zamknięty i wyburzony.

Przez prawie pół roku trzeba będzie omijać ten odcinek szerokim łukiem. Ale już w listopadzie pojedziemy zupełnie nowym wiaduktem Chartowo.
Przebudowa obiektu to jeden z etapów budowy trasy tramwajowej na Franowo. Początkowo planowano przystosować go tylko do puszczenia nowej nitki tramwajowej.

Zobacz także: Koszmarne lato dla pasażerów - MPK planuje wiele remontów

– Okazało się jednak, że wiadukt jest w fatalnym stanie. Podjęliśmy więc decyzję o wyburzeniu starej i zbudowaniu zupełnie nowej konstrukcji – mówi Rafał Kupś, szef Zarządu Transportu Miejskiego.

Na zbudowanie nowego wiaduktu jest niewiele czasu. Powinien być gotowy do końca października.– Pogoda nam sprzyja, a wykonawca szybko pracuje na pozostałych odcinkach budowy trasy. Jest więc wysoce prawdopodobne, że zdążymy – dodaje Rafał Kupś.

Mieszkańcy ratajskich osiedli (Czecha i Rusa) w czasie prowadzenia robót będą mogli jeździć ulicami Kurlandzką i Wiatraczną. Z kolei tranzyt poprowadzony zostanie ulicami: Baraniaka, Szwajcarską oraz Szwedzką i Krzywoustego (patrz mapka). Utrudnienia czekają też pasażerów MPK. Do listopada zmienionymi trasami będą jeździły tramwaje linii nr: 1, 3, 5, 11, 16, 17 oraz autobusy nr: 53, 55, 66, 81, 92, A i nocne 232, 241, 245.

Na odcinkach wyłączonych z ruchu tramwajowego będą kursowały pojazdy wahadłowe. Uruchomione zostaną dwie linie. Nr 25, która będzie prowadziła z pętli Stomil przez rondo Starołęka i ulicami Hetmańską i Chartowo na osiedle Czecha. Z kolei linią nr 27 dojedziemy z przystanku Orle Gniazdo (przed pętlą na os. Lecha), trasą Kórnicką na ulicę Kórnicką.

– Oczywiście posiadacze biletów trasowanych będą mogli jeździć na nich wszystkimi objazdami – zapewnia dyrektor Kupś. Żeby zdążyć z budową trasy na Franowo przed Euro 2012, do listopada musi być gotowy jeszcze jeden odcinek: tunel, w którym pojadą tramwaje.

– Pozostałe prace będzie można wykonywać nawet zimą – twierdzi Gerard Masłowski, kierownik projektu ze spółki Infrastruktura Euro Poznań 2012. Pozostałe, czyli między innymi układanie torów w tunelu, budowa peronów czy montowanie sieci trakcyjnej. – Krajobraz zmienia się tam z dnia na dzień. A to bardzo dobrze wróży tej niezwykle ważnej inwestycji – uważa dyrektor Kupś.

Co jeszcze na drogach w mieście?

Jakie jeszcze utrudnienia na drogach czekają nas w te wakacje? Oprócz trwających prac (węzeł Antoninek, ulice Bukowska, Bułgarska, Strzegomska, Marcelińska, Wałbrzyska abpa Dymka, Bosa, Knapowskiego, Myśliwska, dojazd do Term Maltańskich, Węgorka, Dzięgielowa, Gronostajowa, Lisia) planowana jest również przebudowa ulicy Roosevelta i budowa Frezjowej. Remont trwa także na ulicy Obodrzyckiej czy Pokrzywno (naprawa nawierzchni).

Drogowcy w najbliższym czasie ogłoszą przetargi na utwardzenie nawierzchni drogi przy budynkach mieszkalnych na ulicy Grochowskiej nr 118-124, remonty chodników na ulicach: Piotra Skargi, Albańskiej i Głazowej oraz jezdni i chodników na ulicy Sowińskiego i Wszystkich Świętych.

Planowany jest również remont chodników na ulicy Matejki, Grottgera, Kanclerskiej, a także wymiana nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu ulic Grobla i Mostowej oraz na ulicy Torowej.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto