Nowy wiadukt powstaje około sto metrów na zachód od istniejącego wiaduktu nad ulicą Podwale. Jego budowa nad projektowaną ulicą Nowe Zawady jest ściśle związana z dokończeniem II ramy komunikacyjnej i dokończeniem budowy ulicy Nowe Zawady, przedłużeniem trasy tramwajowej z Zawad do stacji PKP Poznań- Wschód.
Obiekt składa się z trzech niezależnych konstrukcji, dwuprzęsłowych, po jeden tor na konstrukcję. Dwa tory należą do magistrali E 20 Warszawa – Berlin, jeden tor prowadzi do elektrociepłowni na Garbarach. Podczas prac budowlanych, które rozpoczęły się na początku czerwca, zawsze czynny był jeden tor magistrali E 20. Drugi tor jest już gotowy i ma być oddany do użytku 15 lutego. Tego dnia po przeprowadzeniu prób, po wiadukcie będą mogły poruszać się składy kolejowe z pełnym obciążeniem i bez ograniczeń prędkości.
Zakończenie wszystkich prac związanych z budową wiaduktu zostało zaplanowane na dzień 30 kwietnia 2009 roku.
Budowa obiektu została przyspieszona z uwagi na modernizację poznańskiego węzła kolejowego. Po zakończeniu modernizacji nie byłoby możliwości budowy wiaduktu przez kilka następnych lat, a co za tym idzie, niemożliwe byłoby dokończenie budowy ulicy Nowe Zawady. Inwestycja PKP była bowiem współfinansowana przez Unię Europejską, a takie projekty objęte są nawet kilkuletnią „ochroną”.
Ciekawostką jest to, że konstrukcje przęseł (każda o wadze ok. 800 ton), zostały wykonane poza miejscem ostatecznego usytuowania i zostały poprzecznie wsunięte nad łożyska konstrukcji, a następnie opuszczone.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?