Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wiadukt nad ul. Grunwaldzką: Drogowcy na Plewiskach schodzą pod ziemię - trwa budowa przejazdu pod torami kolejowymi [ZDJĘCIA]

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy --->
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy --->Adam Jastrzębowski
Trwa budowa węzła przesiadkowego przy ul. Grunwaldzkiej, na pograniczu Plewisk i Poznania: teraz montowane są wielotonowe elementy konstrukcyjne przyszłego bezkolizyjnego przejazdu. Zobaczcie najnowsze zdjęcia z budowy

Przejazd będzie bezkolizyjny, bo poprowadzony pod torami kolejowymi, w ciągu ul. Grunwaldzkiej, dzięki niemu kierowcy i piesi nie będą już oczekiwać przed opuszczonymi szlabanami.

- Pierwsze elementy prefabrykowane przyjechały na plac budowy ze Środy Wielkopolskiej. Obecne prace dotyczą głównych elementów konstrukcyjnych wiaduktu kolejowego po stronie Poznania, a także kładki pieszo-rowerowej nad ul. Grunwaldzką. Roboty te są wykonywane przy pomocy żurawia o udźwigu 160 ton. Ze względu na konieczność utrzymania ruchu kolejowego, taka sama operacja czeka nas na drugim torze po stronie Plewisk, gdy na budowany właśnie wiadukt będzie można skierować pociągi – mówi Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie.

Jak wyglądają przęsła wiaduktu kolejowego i kładki pieszo-rowerowej? To płyty składające się z dźwigarów, stalowych i obetonowanych belek przenoszących obciążenia na główne podpory.

- Pojedynczy dźwigar wiaduktu kolejowego składa się z trzech części o łącznej długości 32 metrów i ciężarze ponad 7 ton – czytamy w informacji PIM. - Konstrukcję wiaduktu pod torem w kierunku Berlina tworzy sześć takich dźwigarów. Natomiast do wykonania konstrukcji kładki pieszo-rowerowej przewidziano cztery dźwigary. Jeden taki element także składa się z trzech połączonych odcinków i liczy 30 metrów długości, jego ciężar to blisko 5,4 tony. Dźwigary montowane są na podporach tymczasowych, po wcześniejszym przygotowaniu podłoża. W kolejnych krokach prowadzone będą prace związane z szalowaniem oraz zbrojeniem konstrukcji przęseł wiaduktu i kładki.

Gotowy jest także wykop pod zbiornik retencyjny na deszczówkę i wody roztopowe, a jednocześnie nadal wykonywane są prace przy przebudowie sieci uzbrojenia, by następnie wykonawca mógł kłaść nową drogę, czy realizować zadania z branży mostowej.

Prace wymusiły wprowadzenie czasowej organizacji ruchu, dlatego kierowcy korzystają z tymczasowego przejazdu kolejowego w ciągu ul. Grunwaldzkiej.

Przy okazji budowy bezkolizyjnego przejazdu pod torami oraz węzła komunikacyjnego, łączącego różne środki transportu - pociągi, autobusy, rowery i samochody, powstaną parkingi dla samochodów i rowerów, a na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej - droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi. Zakończenie prac planowane jest na IV kwartał 2023 r.

Zobacz najnowsze zdjęcia z budowy:

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wiadukt nad ul. Grunwaldzką: Drogowcy na Plewiskach schodzą pod ziemię - trwa budowa przejazdu pod torami kolejowymi [ZDJĘCIA] - Głos Wielkopolski

Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto