Mogą powstać bulwary, deptaki czy place. Zaproponowane drogi dla rowerzystów czy deptaki miałyby przebiegać nad albo pod torami kolejowymi pomiędzy ul. Kanałową a ul. Bergera, jak również na osi samych tych ulic. Na razie jednak brak konkretniejszych pomysłów na zagospodarowanie tych terenów.
- Mamy pięćdziesiąt hektarów do wykorzystania. Nie pokazujemy więc na razie konkretnych projektów dla tego terenu, ale kierunek myślenia o nim - mówi Andrzej Nowak, dyrektor Wydziału Urbanistyki i Architektury.
Tak zwane "Wolne Tory" należą do pokolejowych pozostałości w krajobrazie Poznania. To pięćdziesiąt hektarów wolnej przestrzeni między ulicami Hetmańska - Kolejowa - Gąsiorowskich -Głogowska.
Most Dworcowy - Matyi - Przemysłowa - Robocza - Fabryczna. To opuszczony teren, z którego nie korzystają ani mieszkańcy ani miasto. Znajduje się na nim charakterystyczna wieża ciśnień przy ul. Roboczej i nastawnia.
Zamieszkaj w wieży ciśnień na Wildzie
Historycznie bowiem na "Wolnych Torach" odbywał się przeładunek stacji Poznań Główny. Część z torów kolejowych została rozebrana i od tego czasu teren stoi pusty. Jednocześnie na części z dawnych torów od ul. Kolejowej stanęły domy jednorodzinne.
Większa część tzw. "Wolnych Torów" należy do Skarbu Państwa. Pozostała część należy do miasta Poznań, do spółki i do właściciela prywatnego. Projekt połączenia drogami dwóch dzielnic: Łazarza i
Wildy zaproponowali miastu architekci z biura Cierniewski.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?