Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

"Wilda na Glanc": pierwszy odświeżył szyld. "W imię poznańskiej solidności"

Justyna Bryske
Justyna Bryske
Szyld "Zakład Fotograficzny" wiszący u wejścia wychodzącego na ...
Szyld "Zakład Fotograficzny" wiszący u wejścia wychodzącego na ... Tomasz Kuehn
Szyld "Fotograf" wiszący u wejścia prowadzącego na podwórze kamienicy przy ul. 28 Czerwca to pierwsze dziecko akcji "Wilda na Glanc".

Jarosław Senger prowadzi od lat zakład fotograficzny Foto Senger przy ul. 28 Czerwca 119 w niedawno odnowionej kamienicy.

Po remoncie budynku stary szyld zniknął, a w jego miejsce pojawił się nowy, nad którego powstaniem czuwali: Piotr Libicki, który jest Miejskim Plastykiem, Stowarzyszenie Wildzianie i agencja PoorNoMore. To oni stworzyli akcję „Wilda na Glanc”, która ma przekonać właścicieli kamienic do zmian i ujednolicenia wyglądu otoczenia.

Pod ich okiem zmieniło się otoczenie zakładu fotograficznego przy ul. 28 Czerwca. Właściciel zakładu usłyszał o akcji i sam się do niej zgłosił.

– Skontaktowałem się z zespołem „Wildy na Glanc” w imię solidności poznańskiej – mówi Jarosław Senger.

Na odnowionej kamienicy widać zmiany. Zgodnie z ustaleniami zespołu łukowaty napis „Fotograf” akcentuje łuk bramy kamienicy, a kolor nadaje spójny wygląd otoczeniu.

- Mnie się podoba. Projekt jest jeszcze nie skończony i będzie kontynuowany – mówi pan Jarosław.

Pan Jarosław wyciągnął z piwnicy i odkurzył XIX-wieczną gablotę, która odresturowana informuje przechodniów o usługach dostępnych w zakładzie fotograficznym. Na jej wzór wkrótce powstanie druga gablota i będzie wisieć symetrycznie do pierwszej.

Możliwości aktywizacji urbanistycznej śródmieścia Poznania poprzez poprawę estetyki witryn sklepowych, badała architektka Natalia Regimowicz.

-Wyniki licznych analiz potwierdziły, że wygląd witryn wpływa na zachowania przestrzenne mieszkańców oraz turystów, może zachęcać lub zniechęcać do przebywania w śródmieściu, być wizytówką ulicy i „zapraszać” do spaceru wzdłuż fasad – mówiła w marcu, w rozmowie z MM, Natalia Regimowicz.

Tę część otoczenia, która promuje "Fotografa" przy ul. 28 Czerwca, zaprojektowała bezpłatnie agencja PoorNoMore, a koszty wykonania i montażu napisu poniósł właściciel zakładu. W ramach akcji „Wilda na Glanc” zespół agencji mówi zainteresowanym handlowcom, co zmienić i tworzy dla nich nowy szyld. Obecnie przygotowuje on wizualizacje otoczenia kilku sklepów znajdujących się na Wildzie:

- Poszukujemy sponsora, aby kolejnym firmom zgłaszającym się do akcji „Wilda na glanc” zaproponować wymianę wizualną starego szyldu na nowy na następujących zasadach płatności: 50 proc. kosztów wykonania szyldu pokrywa sponsor, a drugą połowę handlowiec – mówi Adam Rychlewski z PoorNoMore.

Projekty dla kilku wildeckich przedsiębiorców to dopiero początek akcji „Wilda na Glanc”. Akcja zaplanowana jest na lata, a w dzielnicy, według przeprowadzonej inwentury, jest prawie trzysta sklepów, których szyldy i otoczenie można zmienić.

Kliknij, żeby zobaczyć zdjęcia otoczenia zakładu fotograficznego


Czytaj też: Zmienią szyldy na Półwiejskiej? "W Poznaniu panuje wszechobecny chaos wizualny


Justyna Bryske

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na poznan.naszemiasto.pl Nasze Miasto