Budowa rozpoczęła się w październiku zeszłego roku od wbicia 3 tysięcy betonowych pali. Teren budowy obejmuje powierzchnię 220 hektarów, co odpowiada powierzchni mniej więcej 300 boisk piłkarskich. Każdego tygodnia na budowie fabryki wykorzystuje się ok. 1000 ton stali.
Zobacz też: Volkswagen Poznań. Światowa premiera nowego modelu na MTP
Stawianie szkieletów hal produkcyjnych rozpoczęło się na przełomie roku. Konstrukcje te obecnie są "zamykane".
- Cieszę się, że w rok po ogłoszeniu decyzji o lokalizacji nowej fabryki widoczne są już wyraźne zarysy hal produkcyjnych.– mówi Jens Ocksen, Prezes Zarządu Volkswagen Poznań, Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe.
W maju tego roku gotowy będzie pierwszy budynek. Będzie to centrala mediów. Następnie prace zakończone zostaną w halach spawalni, montażu oraz w lakierni, która ma być gotowa do końca bieżącego roku.
- Obecnie, równolegle do procesu zamykania hal produkcyjnych rozpoczęliśmy montaż pierwszych linii technologicznych. Są to spore linie produkcyjne, przystosowane do produkcji pojazdów dochodzących rozmiarowo nawet do 7 m długości. Linie technologiczne samej hali lakierni są na tyle duże, że wstawiamy je jeszcze przed zamknięciem budynku ścianami. Dobrym przykładem jest tutaj też przyszła hala montażu. Same urządzenia do testowania napędu w samochodzie można przyrównać wielkościowo do dwupokojowego mieszkania. Od połowy marca rozpoczęliśmy także przygotowanie dróg komunikacyjnych wewnątrz nowej fabryki. – powiedział Ralf Nitzschke, Dyrektor Zakładu Crafter we Wrześni.
W budowanej pod Wrześnią fabryce zastosowane zostaną nowoczesne, wysoce ekologiczne rozwiązania, w tym m.in. rekuperatory ciepła, dzięki którym uda się ponownie wykorzystać aż 75 % ciepła technologicznego. Roboty nowej generacji, służące do montażu samochodowych karoserii, będą zużywały o 30 procent mniej energii niż te używane standardowo.
Fabrykę Volkswagena pod Wrześnią stawia około 800 pracowników z 65 firm. W trakcie najbardziej intensywnych prac zatrudnienie wzrośnie do 2 tys. Znajdzie w niej pracę 3000 osób. Szacuje się, że fabrykę rocznie opuszczać będzie nawet 100 000 nowych aut.
Rekrutacja pracowników już się rozpoczęła. Spółka do tej pory zatrudniła ok. 300 osób - głównie inżynierów oraz specjalistów z takich branż jak logistyka, utrzymanie ruchu czy zapewnienie jakości.
Volkswagen Poznań to obecnie największy pracodawca w Wielkopolsce. Spółka posiada trzy zakłady produkcyjne. Znajdują się one w Poznaniu – Antoninku - Dział Produkcji Samochodów, w Swarzędzu - Zakład Zabudów Specjalnych oraz Park Dostawców, na poznańskiej Wildzie - Odlewnia. Po uruchomieniu produkcji we Wrześni Volkswagen Poznań będzie zatrudniał łącznie ponad 10 000 osób.
Skomentuj:
Września. Volkswagen stawia fabrykę i zatrudnia [ZDJĘCIA]
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?